Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

18 April 2011 | Australië, Brisbane

G’day!
Zo het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw verhaaltje..
Ik moet bekennen dat ik even terug moet in mijn agenda om te zien wat er allemaal gebeurt is de afgelopen weken (een teken dat we inmiddels gesetteld zijn?). Of ik wordt gewoon oud ;-)

We wonen inmiddels in ons nieuwe huis! Het heeft wat tijd gekost maar eindelijk is het dan zo ver. Het heeft nog enige vertraging opgelopen vanwege een last-minute bezoek aan NL (volgt later) maar we zitten er in! Eerst even rust en dan gaan we langzaam beginnen aan alle verbouwingen.

Op 18 maart kwamen dan eindelijk onze spullen vanuit NL aan en die gingen meteen richting ons nieuwe huis. Raquel had zelf ook nog ‘wat’ spulletjes in opslag dus die werden de dag daarvoor al afgeleverd. Maar toen de vrachtwagen voor kwam rijden bleek Raquel door de jaren heen toch behoorlijk wat spulletjes verzameld te hebben in Australie. Maar goed, twee dagen ongeveer 2 zeecontainers aan spullen afgeleverd gekregen, dus we zijn nog wel een paar dagen zoet geweest met uitpakken (en er staan momenteel nog een kleine 40 dozen onder het huis die we mogen uit gaan pakken de komende tijd!). Trouwens de handdoeken (zie een paar verhaaltjes terug) vielen mee, erg fris waren ze niet maar het had erger gekund na 3 maanden in een container! :-)

Het nieuws kwam niet geheel onverwacht maar het is nieuws dat je liever niet onvangt. Op vrijdag 25 maart is Tante Jose overleden en dat was voor mij reden om naar NL terug te keren. De meeste mensen die dit lezen heb ik in de 6 dagen dat ik in NL was gezien en het was een leuk wederzien! Vooral ook omdat ik Lynn en Seth nog niet had gezien. De reden dat ik in NL was is minder dus de volgende keer hoop ik dat we op vakantie zijn als ik iedereen weer zie.

Brisbane heeft wat dat betreft niet veel bekende toeristische attracties en ‘landmarks’ (zoals bijvoorbeeld The Opera House in Sydney). Maar er is genoeg te doen dus zijn we langzaam deze activiteiten aan het ontplooien. Mount Coo-Tha is er daar een van, een berg (zoals de naam al zegt ;-)) met een groot natuurpark eromheen, evenals een botanische tuin en observatorium. Daarnaast bovenop de berg een leuk cafe/restaurant met een geweldig uitzicht over de stad. Dus daar hebben we lekker geluncht en gaan we binnekort ook nog een keer dinneren.

Ik krijg overigens regelmatig de vraag waar Brisbane ligt. Brisbane is de derde stad van australie met zo’n 2 miljoen inwoners en ligt aan de oostkust, zo’n 1000 km ten noorden van Sydney. Voor de geinteresseerden kijk eens op Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brisbane
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brisbane
(De engelstalige site bevat meer informatie).

Op het werk alles prima. Druk bezig bij een klant aan de Gold Coast. Niets mis mee, vanaf mijn bureau uizicht op zee! Helaas gaat mijn nederlandse collega weer terug naar NL dus kan ik mijn nederlands niet meer op pijl houden op kantoor ;-) Dus toch maar wat meer skypen dan.

Met Ava en Raquel ook alles prima!

En ik had belooft jullie op de hoogte te houden van onze herfst. Het koelt hier inmiddels ’s avonds behoorlijk af (gevoelsmatig ;-)) tot een graadje of 18 en overdag heerlijke dagen met een graadje of 26-28 rond het middaguur :-)

Er staan weer genoeg ‘dingen’ op de agenda de komende weken: Ava’s en mijn verjaardag, korte vakantie aan de Gold Coast en koninginnedag. Dus de volgende keer heb ik vast weer voldoende te vertellen!

Cheers!

  • 18 April 2011 - 11:45

    Je Broer(tje):

    Ja je word oud jonge! geloof dah maar hahaha
    40 dozen... pffff had al moeite met die 12 dozen die ik had hahaha
    Doen we binnenkort skypen? savonds of sochtends jullie tijd? laat maar weten.
    Nog succes met uitpakken en tot snel!

    Gr. vinni

  • 18 April 2011 - 14:19

    Antonette:

    Klinkt allemaal goed Thomas nou behalve je last minute bezoek dan dat zijn weer de mindere dingen van het leven.
    Veel succes en veel plezier daar en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

  • 19 April 2011 - 06:28

    Luuk:

    Ondanks het mindere bericht van de reden dat je naar Nederland kwam waren we blij je weer te zien!! Lynn slaapt elke avond lekker onder het oog van de kuala ;-) Succes met je huisje maat!! Groetjes aan je meiden!!

    Grtz. Luuk, Dewi & Lynn

  • 20 April 2011 - 21:50

    Germa Van Veghel:

    hoi Aussies!!
    wat fijn dat het jullie goed gaat!! ja. verhuizen is niet niks en inderdaad je hebt meestal meer dan je denkt. Kennen jullie ook www.marktplaats........ Wie weet hoe 't loopt??
    Hoe heeft Ava de verhuizing ervaren?

    wij konden helaas de link in je vorige verhaal niet openen, dus hebben niet gezien hoe jullie huizen eruit zien, maaaaaaaaaaaaaaar veel gelujk daar!!!
    Fijn dat je naar Nederland kon komen ivm het overlijden van tant Jose! inderdaad de reden is niet best. maar iedereen was verheugd om je te zien (fijne bijkomstigheid)

    Leuke foto's van Ava, zeker 'n nieuwe out off bed look????
    jeetje al bijna 2 jaar, leuk he, zo'n peuter: IK ZEG NEE, WANT IK BEN AL 2 !!!! Succes
    nee hoor, lekker genieten
    Juyllie alvast gefeliciteerd met je meisje en geniet met z'n drietjes!!
    groetjes Germa en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

Recente Reisverslagen:

16 December 2011

1 jaar

16 November 2011

Bezoek

15 September 2011

EKKA, Riverfire, Vaderdag & North Stradbroke Islan

03 Augustus 2011

Southbank

10 Juni 2011

State of Origin
Thomas

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 71566

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 22 April 2007

Singapore

22 December 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: