Feestdagen en eerste werkdag - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Feestdagen en eerste werkdag - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Feestdagen en eerste werkdag

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

06 Januari 2011 | Australië, Brisbane

Time flies when you are having fun... of als je het heel druk hebt! ;-)

Mijn vorige verslag eindigde ik met de voorspelling dat het een natte kerst zou worden en zoals jullie waarschijnlijk ook in het nieuws in Nederland hebben gehoord was dat het zeker. We hebben hier in Brisbane niet veel last gehad maar wat noordelijker heeft men des te meer problemen gehad en het is zeker nog niet voorbij.

Wij zijn met de kerstdagen naar de ouders van Raquel gevlogen (met 1 dag vertraging vanwege het slechte weer). Op die manier konden we toch een beetje kerst vieren en niet ‘ alleen’ in ons appartementje zitten in Brisbane. Eenmaal terug van de ouders van Raquel kon het feest beginnen. We hadden onszelf welgeteld 3 dagen gegeven om alles in Raquels huis op orde te krijgen. We zagen meteen in dat dat wel heel ambitieus was en hebben ons appartementje nog maar 2 dagen verlengt om het zo wat rustiger aan te kunnen doen. Ik moet zeggen dat ik best trots ben dat we in de 5 dagen tijd:
- Het huis helemaal hebben schoongemaakt en geschilderd,
- Alle witgoed gekocht en laten afleveren,
- Een bed gekocht en laten afleveren,
- Gas, Water en Electra aan laten sluiten,
- En Overgehuisd,
Zodat we op zondag 2 januari onze eerste nacht in het huis konden doorbrengen.

Oud en nieuw hebben we dus in ons appartement in de stad gevierd. Na een heerlijke maaltijd wilde graag het vroege vuurwerk gaan bekijken, speciaal voor de kinderen, helaas stonden we aan de verkeerde kant van de CBD (Central Business District) dus dat hebben we gemist. En nadat we Ava op bed hadden gelegd hadden we gehoopt dat we vanaf ons balkon het vuurwerk om 12 uur konden zien maar dat lukte ook niet... Dus een oud en nieuw viering zonder vuurwerk dit jaar maar het was er niet minder leuk door :-)

Dinsdag 4 januari was mijn eerste werkdag (werkt wel mooi hier: als een feestdag in het weekend valt is de eerst volgende werkdag een vrije dag!). Ik moet ongeveer 15 minuten lopen naar de bushalte om vervolgens met 10 minuten in de stad en op kantoor te zijn. Valt mee, alleen de weg naar de bushalte is nogal heuvelachtig (zie foto) en dat in combinatie met 28 graden en bijna 100% luchtvochtigheid maakt het een hele uitdaging. Meteen bij binnenkomst kwam ik al een oud collega van SAP Nederland tegen: Marc Kuiper. Marc en ik werkte samen bij SAP NL toen hij ruim 3 jaar geleden al naar SAP in Brisbane vertrok. Wel makkelijk om meteen iemand te hebben die je wegwijs kan maken ;-) En ik moet zeggen dat het enorm helpt dat ik niet nieuw ben bij SAP, ik ken de systemen, afspraken, processen etc. Nog. Dus nu, na bijna 3 dagen, ben ik al weer volledig geacclematiseerd ;-). Waarschijnlijk volgende week al een eerste opdracht bij een klant en er zitten al opdrachten in Melbourne en Wellington (NZ) in de pijplijn. Komt goed ;-)

Verder nu druk bezig om te settelen (zoals als het duurt... we gaan in maart weer verhuizen, lang verhaal, kom ik nog wel op terug ;-) )

Voorlopig is ons adres:
7 Carlyle Street
Red Hill, QLD, 4059
Australia

Groeten allemaal en tot de volgende keer!

• 06 Januari 2011 - 07:29

Joost:

Hey Thomas, Raquel en Ava!

Op de eerste plaats natuurlijk de allerbeste wensen voor 2011!!

Goed bezig zeg! Respect voor wat jullie in zulke korte tijd voor elkaar hebben gekregen! Ziet er goed uit allemaal hoor! Fijn dat je zo snel je draai weet te vinden op je werk. Dat is toch wel prettig!

Weet niet of jullie via de tam tam al hebben gehoord dat er weer een Van Vegheltje op de aarde rondloopt?? Op 28 december is onze dochter Sophie geboren! We wisten al sinds 30 november dat zij deze dag, mits zij spontaan eerder zou komen, via een keizersnede ter wereld zou komen. Dat was dus een paar weekjes leugentjes om bestwil vertellen hier en daar! ;-)
    Alles gaat helemaal goed hier! Sophie is een rustig meisje en doet alles wat ze moet doen (gelukkig niet te veel huilen!). Sandra knapt al redelijk op en ik kom langzaam weer in het ritme van het verzorgen van zo'n kleintje. Job is helemaal trots en super lief voor zijn zusje, dus dat is erg fijn!

We zullen jullie een kaartje sturen!

Groeten uit Oosterhout!

• 06 Januari 2011 - 12:47

Claudia En Paul:

Hey net je verslag gelezen! Mooi avontuur daar! Leuk om zo op de hoogte blijven. Succes

liefs uit Valkenswaard!
    x

• 06 Januari 2011 - 13:27

Jeroen:

allemaal de beste wensen 2011 voor jullie daar. Dat jullie maar een gelukkig en gezond jaar tegemoet gaan daar in australie. Je wordt nog een ervaren klusser op deze manier.

groeten Jeroen en Clementien

• 07 Januari 2011 - 02:16

Marijn En Eugenie:

Gelukkig na een dag noeste arbeid bergaf.

Tip ! www.elektrischestep.net

• 07 Januari 2011 - 10:19

Callie:

Weer verhuizen?
    Wel in Brisbane?
    Ben ook torts op jullie hoor, dat het allemaal goed is gegaan met overhuizen... ;)
    Klinkt allemaal goed...
    Ow ja,en Windy Welly is erg gezellig, dus hoop dat je daar meer kan dan alleen werken :P

• 08 Januari 2011 - 12:29

Germa Van Veghel:

Jullie hebben veel werk verzet!!
    en dan toch weer verhuizen. op de foto lijkt jullie huisje wel 'n vakantie bestemming!!
    en dan die foto van uit je kantoor, 'n wereld van verschil!
    lFijn dat je je werk zo makkelijk op pakt!
    Wat bijzonder dat je even 't vlietuig neemt naar je (schoon) ouders.
    Heeft Raquel ook werk en wat vind Ava van al die veranderingen??
    Wij wensen jullie 'n heel goed 2011 en dat het je veel mag brengen!
    Veel succes en groetjes van ons
    doei Germa

• 11 Januari 2011 - 12:18

Selma En Jorrinde:

Hoi Thomas,

We hebben net je kerstverslag gelezen. We zijn nl. erg benieuwd hoe het daar in nat Brisbane met jullie gaat. We lazen vanochtend dat bepaalde wijken in Brisbane geëvacueerd moeten worden? Selma vraagt zich af of jullie nu weer terug naar Nederland komen ;-)) We hopen dat alles goed gaat met jullie en dat het huis bovenop één van die heuvels staat. Succes met je eerste opdracht en tot horens!

Groetjes Selma en Jorrinde