Halverwege en bezoek! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Halverwege en bezoek! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Halverwege en bezoek!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

08 November 2006 | Singapore, Singapore

Ik ben al weer halverwege mijn opdracht, de tijd vliegt, nog maar een kleine twee maandjes te gaan!

Vorige week mijn ticket ‘terug naar huis’ geboekt. Ik heb mijn laatste werkdag op woensdag 20 december, dan nog twee dagen vrij om mijn koffer te pakken en ‘some last minute Christmas shopping’ te doen. Mijn vlucht vertrekt vrijdagavond 22 december en ik kom zaterdagochtend 23 december aan op schiphol. Dan zit dit avontuur er weer op. Maar zover is het voorlopig nog niet!

Ik begin steeds meer mijn weg te vinden in Singapore. Waar ik de eerste weken vooral op de standaard toeristische plekjes kwam heb ik inmiddels veel meer van de stad gezien. Leuke gezellige marktjes en waar ze van alles en nog wat verkopen. Ook in geweldige restaurants, kroegen en discotheken geweest. Attica, Ministry of Sound, Iguana Bar, Indochine, Zouk, om een paar discotheken te noemen. Maar veruit mijn favoriet zijn toch Equinox Restaurant en de New Asia Bar. Beide zijn gevestigd op de 70ste verdieping van het ‘Swissotel The Stanford’. Geweldig uitzicht over de stad. Ik heb een paar foto’s toegevoegd.

De afgelopen en komende weekenden staan vooral in het teken van bezoek. Twee weekenden terug is Maarten Dol op bezoek geweest. Ik ken Maarten van Essent, hij heeft als freelancer in mijn team gewerkt en hij heeft mijn rol overgenomen toen ik bij SAP ging werken. Maarten was op vakantie in Myanmar (voormalig Birma) en besloot een paar dagen langs te komen. Zondag snel wat dingetjes laten zien, wat gedronken en heerlijk Indiaas gegeten in een zogeheten ‘roof-top’ restaurant. Maandagavond wederom wat gegeten, dit keer bij een restaurant genaamd Rice Table.

Dit restaurant pretendeert het enige restaurant te zijn in Singapore dat de authentieke Nederlandse rijsttafel serveert. Op je placemat staat een leuk verhaal over Nederlanders die naar Indonesië kwamen tijdens de VOC tijd en terughoudend waren bij het eten van Indonesische gerechten. Dus in plaats van 1 groot gerecht werden en er tal van kleine schaaltjes met verschillende gerechten gemaakt zodat men kon proeven en uiteindelijk eten wat men lekker vond. Zo werkt het daar ook ongeveer, de hele tafel wordt vol gezet met verschillende Indonesische gerechten. Heerlijk. Een soort van lopend buffet bij de Chinees alleen krijg je hier alles op je eigen tafel. En als er iets op is kun je bijbestellen. Onbeperkt en voor nog geen 10 euro per persoon.

Afgelopen weekend zijn mijn neef Franc en zijn vrouw Peen in Singapore op bezoek geweest. Ook weer heel gezellig. Vrijdagavond lekker Thais gegeten op Boat Quay en daarna wat gedronken op Clark Quay. Zaterdagochtend wat moeite met opstaan ;-) en vervolgens een stadstocht gemaakt met de zogeheten ‘Hop-on Hop-off bus’. Zelfde toeristische principe zoals ik het ook heb gezien in Londen en Barcelona. De bus rijdt een vaste route door de stad en stopt bij de verschillende toeristische attracties, daar kun je uitstappen om vervolgens later weer bij die halte in een nieuwe bus te stappen. Een leuke manier om in een dag de stad te zien.

Zaterdagavond zijn we natuurlijk richting de New Asia Bar gegaan om te genieten van de skyline onder het genot van een glas champagne. Het is hier overigens vrij normaal om tijdens het stappen een fles champagne of (sterke) drank te bestellen. Bij de sterke drank krijg je ijs en fris naar keuze er bij om te mixen. Ik heb in ieder geval in de twee maanden dat ik hier ben al meer champagne op dan in mijn hele leven hiervoor! ;-) Na de New Asia Bar zijn we richting Chijmes gewandeld want de verloofde van een collega van mij moest weer optreden in een Ierse Pub. Daar gezellig onder het genot van de live muziek nog een paar biertjes gedronken en ‘table-food’ besteld want het eten was er inmiddels bij in geschoten! ;-) Er was die avond ook een leuk feest in de Ierse Pub, de lokale Ierse voetbalploeg had een verkleedfeestje, enorm gelachen om de verschillende outfits! De volgende ochtend zijn Franc en Peen weer vertrokken richting Thailand.

Over ruim twee weken komen mijn ouders al naar Singapore dus dan heb ik in één maand tijd drie keer bezoek gehad. Naast de bezoekjes staat er deze maand ook nog een weekend Maleisië op de planning. Ik ga weer terug naar Langkawi waar ik deze zomer ook ben geweest. Alleen dit keer ga ik er voornamelijk heen om te duiken.

Ook de Sunday Brunches blijven gewoon door gaan. Komende zondag een Sunday Brunch in het Fullerton Hotel. Naast het Raffle’s Hotel denk ik het bekendste hotel van Singapore. Als je naar de skyline foto’s kijkt bij mijn berichten zie je rechts op de voorgrond een wit gebouw, een soort van gerechtsgebouw, dat is het Fullerton Hotel.

De Wednesday Night Drinking Club is nog altijd heel gezellig en je ontmoet iedere keer weer interessante mensen. Goed voor je netwerk en zo wordt je ook weer uitgenodigd op leuke (privé) feestjes. Inmiddels ook een uitnodiging ontvangen voor een ‘Charity Dinner’ van UNIFEM. Dus moet nog een smoking huren of kopen. ;-) Ben heel benieuwd hoe dat is, eten wordt verzorgd door 8 chef koks uit Singapore met bijpassend wijnarrangement. Een ‘stoel’ kost natuurlijk wel wat maar het is voor een goed doel zeggen we dan maar ;-).

Op het werk weinig verandering. Ik ben druk bezig met het schrijven van de Solution Paper over Master and Sub Billing. Aangezien er nog het een en ander beslist moet worden gaat er momenteel veel werk zitten in het uitwerken van verschillende alternatieven met de daarbij horende voor- en nadelen. Heel leerzaam aangezien ik me dus met meerdere alternatieven bezig houdt en niet puur bezig ben met één functionaliteit. De lange dagen vliegen voorbij dus daar merk ik niet veel van.

De voorbereidingen voor kerst zijn hier inmiddels al in volle gang, sinterklaas slaan ze hier over ;-). Ruim de helft van de bevolking is Christen en viert Kerstmis. In Orchard Road wordt jaarlijks een wedstrijd gehouden tussen de hotels en shopping malls wie de mooiste kerstversiering heeft. Daarnaast wordt Orchard Road zelf ook helemaal vol gehangen met lichtjes. Geweldig om te zien.

Dat was het weer, tot de volgende keer!

  • 08 November 2006 - 17:09

    Angel:

    Thoom! Ik lees geen vrouwennamen in je stukjes! Mis je dus kom maar snel terug. 23 december terug.....dan mag je nog net bijkomen van een jetlag en dan gaan we gezellig samen eten met kerst. doei! tot emails angel

  • 09 November 2006 - 11:41

    Maarten:

    Kijk wel heel arrogant op die ene foto! was fun being there and we moeten met zijn allen maar een drankje doen in Breda, ;-)

  • 11 November 2006 - 19:08

    Franc En Peen:

    Tommie...
    Wij zijn inmiddels alweer terug in het luxe Nederland, in Singapore hebben ze alleen binnen airco wel nu Nederland heeft het ook buiten!!!
    We hebben erg genoten van het weekendje en het was leuk om Raquel te leren kennen. Als we weer een mogelijkheid om naar Singapore te komen dan doen we dat zeker en dan bekijken we weer de zons ondergang in de New asia bar, en als het aan mij ligt blijven we tot de zons opgang!!! Het is daar goed vertoeven met de champagne en de popcorn!!!

    Tot snel, groeten uit Veghel

  • 13 November 2006 - 20:17

    Luuk:

    die collega hadden we eerder ook al in Barcelona gezien als ik me niet vergis!! haha

  • 14 November 2006 - 19:54

    Leroy Dumas:

    Hey Thomas..

    wederom goed bezig daar.. Maar hoezo geen sinterklaas.... Ben je zeker niet lief geweest dit jaar..(misschien een connectie met de ontbrekende vrouwennamen??)

    Nog veel plezier en tot over ongeveer een maand.

    met vriendelijke groet

    Leroy Dumas..

  • 16 November 2006 - 21:40

    Luuk:

    Thomas,

    Je moet opletten op die chinees die achter je loopt op die foto met Rachel.. Wat heb je ooit met haar gedaan want ze kijkt niet echt vrolijk!!

    Mzzls

  • 17 November 2006 - 11:23

    Paulus:

    Hee T, nog even volhouden he !
    Je mag bijna weer naar huus...hehehe, en wij gaan bijna die kant op ....

    have fun !~!

  • 22 November 2006 - 11:59

    John En Mieke:

    Hé Thomas,

    hier een berichtje van je vroegere babysit (klinkt goed hè). Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. In het nieuwe jaar moeten we toch eens afspreken.........
    Nog veel "werk"plezier!!!!

    Groeten,
    John en Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Recente Reisverslagen:

08 April 2007

Phuket en Cambodja

30 Maart 2007

Laatste werkdag

17 Maart 2007

Bier, Bradwurst en Paradijs!

20 Februari 2007

Gong Xi Fa Cai!

07 Februari 2007

Bintan
Thomas

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 71678

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 22 April 2007

Singapore

22 December 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: