Bintan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Bintan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Bintan

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

07 Februari 2007 | Indonesië, Batavia

Misschien had ik even moeten wachten tot na het weekend, dan had ik in mijn vorige verhaaltje wat meer stof gehad om over te schrijven ;-) Dus maar een apart verhaaltje over afgelopen weekend.

Toen mijn ouders hier op bezoek waren zijn we een dagje naar Indonesië geweest. Het eiland Bintan ligt ongeveer 50 minuten varen uit de kust van Singapore. We hebben toen een heerlijke dag gehad en Raquel en ik vonden wel dat we het verdiend hebben om een weekendje terug te gaan.

Dus zo gezegd, zo gedaan: overtocht geboekt en hotel geboekt van vrijdag tot en met zondag.

Vrijdagmiddag kreeg ik al een mailtje van Raquel dat het wel heel erg hard waaide, maar goed, de weersvoorspellingen voor het weekend waren prima dus ik dacht dat het wel mee zou vallen.

Dus vrijdagmiddag na het werk snel naar huis en de taxi richting de ferry-terminal. Nog even snel een hapje gegeten (achter heel slecht idee!) en om 20:00u aan boort. We zaten nog niet in de boot of we merkte al dat het een heftige overtocht zou gaan worden… Ik denk dat we een kleine minuut onderweg waren en boot ging op en neer alsof je in de spin op de kermis zat! Heerlijk gevoel in je onderbuik…De eerste mensen snelde al richting de WC en de bemanning was al druk bezig met het uitdelen van de kotszakjes en de doekjes. Op dat moment had ik nog nergens last van maar Raquel had al een nieuw plaatsje opgezocht achter in de boot.

Maar eenmaal op open zee werd het echt heftig. Aangezien het inmiddels redelijk donker aan het worden was zag je niet veel door de ramen. Maar ik zag genoeg om te zien dat we omringd werden door metershoge golven. En de boot ging maar op en neer. Inmiddels was de helft van de passagiers al ziek geworden en ik moet bekennen dat ik het ook niet breed had! Waar wij Nederlanders misschien nog proberen om onszelf een beetje in te houden als we ziek worden hadden onze Aziatische medepassagiers er geen enkele moeite mee om te laten horen dat ze het van diep moesten halen. Dit in combinatie met de inmiddels zure lucht deed mij uiteindelijk ook de das om. :-(

Wat een tocht zeg, ik denk dat ruim 95% van de passagiers ziek is geworden en je kunt je indenken dat we blij waren toen we eenmaal op onze hotelkamer waren en konden douchen. Daarna een klein hapje gegeten (weinig honger na de overtocht) en richting ons bed wat zo’n overtocht gaat je toch niet in de koude kleren zitten.

De volgende ochtend vol goede moed op en zo snel mogelijk de overtocht proberen te vergeten! De zon liet zich nog niet zien en het was een beetje bewolkt, de wind was nog steeds niet gaan liggen. Maar op zich was het goed toeven, graad of 29 en een lekker briesje. Maar omdat het niet echt weer was om aan het zwembad te gaan liggen hebben we besloten om ons maar eens te laten verwennen in de Spa. Heerlijk. Arrangement van bijna 3 uur bestaande uit een body scrub, full body mask and massage. Genieten!

Na de massage richting het nabijgelegen visrestaurant gewandeld voor een heerlijke lunch. Het restaurant is gebouwd op palen in de zee en in het midden hebben ze reservoirs gemaakt met netten waarin de gevangen vis zit. Je krijgt dus echt verse vis op je bord. Heerlijk!

De zon kwam inmiddels af en toe door de wolken heen dus de rest van de middag hebben we aan het zwembad doorgebracht met heerlijke cocktails aan de poolbar! ;-) ’s Avonds nog heerlijk uit gaan eten bij een Thais restaurant. Het restaurant ligt aan de andere kant van de baai dus daar weinig tot geen wind. Heerlijk gedineerd met uitzicht over de Zuid-Chinese zee met in de verte de lichten van Singapore en Maleisië.

Zondag konden we het niet laten om nog snel even een arrangement te boeken in de Spa en hebben we nog een heerlijke massage gehad. Maar stiekem speelde de terugtocht toch al een beetje in ons hoofd. Dus na de massage nog even de winkels ingedoken op zoek naar anti-zeeziek pilletjes. Die hadden we snel gevonden dus daarna nog even verder gewinkeld. Indonesië is een stuk goedkoper dan Singapore dus nog wat kleding en drank gekocht.

De wind was nog steeds niet gaan liggen dus wij vreesde het ergste voor de terugtocht. Eenmaal aangekomen bij de Ferry-terminal konden we snel inchecken en was het wachten op de terugtocht. Wonder boven wonder, ondanks de hevige wind, was het een prima overtocht. We merkten weinig op de boot van de wind en de golven vielen mee. Nergens last van gehad dus dat was een behoorlijke opluchting.

Ofwel, een heerlijk weekend! Als iemand ooit in de buurt van Singapore is: ga twee daagjes naar Bintan! Paradijs! Maar let wel even op de weersvoorspelling ;-)

• 08 Februari 2007 - 10:12

Vincent:

Nou das weer een heerlijk sappig(met brokjes) verhaal!
    Jammer van t weer natuurlijk.
    Op dit moment sneeuwt het in nederland! Ruilen?
    gr. v.

• 12 Februari 2007 - 19:24

Jolanda:

Hoi Thomas,
    Ha ha de Hoobastank! Leuk zeg ;-)
    Ik ben net terug van een weekje skien in de Franse Alpen, de sneeuw en de apres ski waren weer erg goed!
    Groetjes, Jolanda

• 20 Februari 2007 - 04:03

Roel Van Veghel:

Neef, ik zie wel weer dat je het maar al te goed voor elkaar hebt.... aan de foto's te zien zou ik de boodtocht ook snel vergeten zijn... Gr. uit veghel