Dragon Boat en Charity Dinner - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Dragon Boat en Charity Dinner - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Dragon Boat en Charity Dinner

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

22 November 2006 | Singapore, Singapore

Het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje!!

Alles draait hier om kerst, de winkels liggen vol met snoep in speciale kerstverpakkingen en alle straten zijn versierd. Kerst is big business, in iedere winkel zie je ‘special editions’ van artikelen. Afgelopen week met Raquel een kerstboom gekocht en opgetuigd. Heel gezellig, maar voor mij blijft het toch raar om in deze temperatuur in de kerststemming te komen (laat staan dat het nog 5 weken duurt!). Vreemd om een kerstboom te zien terwijl het buiten ruim 30 graden is en ik in mijn korte broek rond loop! Maar goed, ik ben met de kerst terug in NL en dan zal ik waarschijnlijk wel weer klagen over de temperatuur in NL! ;-)

Twee weken terug waren de nationale ‘Dragon Boat’ kampioenschappen in Singapore. In vier klassen werd gestreden om de nationale titel. Een dragon boat is een brede platte boot waarin 20 peddelaars zitten, voorop zit iemand die op een grote drum het tempo aangeeft en achterop iemand aan het roer. En het ging er fanatiek aan toe! Dus gezellig op zaterdagmiddag vanaf een terras op de kade genoten van het spektakel. Een duidelijk voordeel van de temperatuur hier: je kunt het hele jaar door terrassen!

Die zondag had ik weer een Sunday Brunch in het Fullerton hotel. Wederom super! Blijft leuk om de zondagmiddag op deze manier door te brengen. In drie uur tijd het meest verrukkelijke eten opscheppen en onbeperkt aan de champagne. Zal weer wennen worden voor mij op de zondagochtend op het voetbalveld en daarna aan de frikadellen en het bier ;-)

Tussendoor ook nog een paar dagen flink regen gehad. Blijkbaar was er een tropische storm in Indonesië waarvan wij de naweeën kregen. Het heeft gewoon een paar dagen non stop geregend en af en toe echte stortbuien! Maar de afwatering in Singapore is ingericht om deze grote hoeveelheden water te verwerken en het blijft daarnaast heerlijk aangename warm. Dus een uur na de laatste druppel merk je er al niets meer van en lig je al weer lekker aan het zwembad ;-)

Op het werk alles zijn gangetje, vorig week een QA review van SAP gehad dus ‘s avonds met onze Duitse vrienden uit eten geweest en een biertje gedronken. Ik heb het behoorlijk druk op dit moment, ik moet de Solution Paper over Master Sub billing aan het einde van deze maand opleveren. Lastige is dat er op een aantal cruciale punten nog geen beslissing is genomen door de organisatie. Daarnaast ben ik ook afhankelijk van andere teams en die lopen een beetje achter op schema ;-)

Afgelopen weken naast het werk ook druk bezig geweest met studeren voor mijn SAP IS-U certificering. Behoorlijk pittig moet ik zeggen, naast de lange dagen ook nog studeren. Gelukkig heb ik in de tijd voordat ik naar Singapore ging ook al veel tijd hier aan kunnen besteden. Afgelopen vrijdag mijn examen gehad en uit de eerste uitslag blijkt dat ik ben geslaagd!

Afgelopen vrijdag aan het einde van de middag zijn Raquel en ik richting vliegveld vertrokken voor weer een weekendje Langkawi. Ik ben in de zomer ook al in Langkawi geweest en dat was me toen zeer goed bevallen. Geweldig mooi eiland en heel goedkoop.

Zaterdagochtend werden we al vroeg opgehaald voor de duiktrip die dag. Het regenseizoen was net afgelopen in Langkawi en we hadden prachtig weer, het was nog niet echt druk wat betreft toeristen dus het was lekker rustig op de boot naar Palua Payar. Eerst werden die mensen die alleen gingen snorkelen afgezet op het eiland waarna wij ons klaar konden gaan maken voor de eerste duik. Het water was heerlijk warm, 30 graden en de eerste duik was super. Zicht was okay, ongeveer 5-8 meter, veel verschillende vissen gezien en nog behoorlijk grote ook. Tot een diepte van ongeveer 18 meter gegaan en ruim 40 minuten gedoken.

Na de eerste duik terug richting het eiland om daar op het strand te lunchen. Als we interesse hadden konden we ook nog snorkelen. We kregen te horen dat er ook ‘baby-sharks’ zouden worden gevoerd dus we waren wel benieuwd. Er waren inderdaad baby-sharks maar er waren ook wat grotere broers op bezoek! Super om te zien, er waren zeker 10 blacktip reef sharks in het water en ik kon het natuurlijk niet laten om dat ook onder water te bekijken! Er werd me verzekerd dat zolang ik mijn handen langs mijn lichaam zou houden er niets zou gebeuren. Dus ook nog even tussen de haaien gesnorkeld. Super! Geweldig om een haai van zo dichtbij onder water te zien!

Daarna was het tijd voor de tweede duik van die dag, dus weer terug naar de boot, materiaal klaar maken en overstappen op kleinere bootjes om ons naar de duiklocatie te brengen. Onderweg naar de tweede duiklocatie zagen we ook nog een glimp van een walvis die boven kwam! We hebben nog even gewacht of de walvis een tweede keer boven zou komen maar helaas. De tweede duik was net zo geweldig als de eerste. Zo veel mooie vissen gezien, een paar grote ‘Moray eels’ gezien en natuurlijk weer heel veel ‘Nemo’s’.

Na de tweede duik zat de dag er weer op en moesten we terug richting Langkawi. Nog even wat gewinkeld in de hoofdstad en toen terug richting hotel. Zondagochtend nog even lekker op het strand gelegen en toen weer terug naar ‘huis’.

Afgelopen maandag naar een liefdadigheidsdiner geweest van UNIFEM. UNIFEM is een onderdeel van UNICEF dat zich inzet voor de rechten van de vrouw. Er werd een kunstveiling gehouden en we kregen een geweldig 8 gangen diner voorgeschoteld door ‘award winning’ chef koks uit Singapore en bij ieder gerecht een bijpassende wijn. Heerlijk! En natuurlijk ontbrak de champagne voor en na het diner niet ;-).

De nieuwe James Bond is hier overigens al in de bios: Casino Royal. Aanrader!!!

Komende donderdag landen mijn ouders in Singapore dus de komende dagen wederom langs alle toeristische plekken in Singapore. Daarnaast gaan we ook op zaterdag een dagje naar Bintan in Indonesië. Even een dagje strand tussen door ;-)

Oh ja… de naam Raquel komt sommigen misschien niet bekend voor, dus voor diegene die het nog niet wisten: Raquel is mijn vriendin. ;-)

• 22 November 2006 - 16:44

Dimphy !:

Heeeey lieve Thomas!!
    Leuk om weer eventjes een verhaaltje van je te lezen, kom je nog wel terug naar NL! Hahaha... Bedankt voor je berichtjes nog naar mij, ik vermaak me superrrr hier in Barcelona! Wil nog lang niet terug en de laatste 2 weken zijn al voorbij gevlogen! Je weet vast wel wat ik bedoel hihi! Liefs en nog veel plezier daar! xxx Dimphy

• 27 November 2006 - 17:32

Germa En Paul:

Hei bofkont, je bent goed bezig.Veel plezier met je ouders!!Doe ze de groeten. Ik geloof best dat het straks in Ned. wel even wat anders zal zijn, maar jij zult je draai wel vinden.
    Leuk dat je het duiken zo mooi vind, is ook een mooie sport, jammer genoeg is het Ned. water niet zo uitnodigend. Het cafe-leven op de markt gaat gewoon door, onze Thijs neemt waar!!!
    Doei en veel plezier, groetjes voor Raquel (welke nat. heeft zij??)

• 28 November 2006 - 13:04

Roel:

Las dat je aan het duiken geslagen bent, is inderdaad een super hobby, en neem aan super zicht onderwater daar. Leuke fotos, ziet er inderdaad goed uit daar, zal inderdaad wel weer wennen als je terug bent.
    Nog veel plezier daar en tot in nederland.

• 28 November 2006 - 19:01

Hans:

Hoi Thomas,
    Maar weer eens een krabbel van een IS-U collega. Gelukkig is er genoeg afleiding om de "projectkolder" kwijt te raken. Dat duiken doe je trouwens erg goed, leuke schat opgedoken, zuinig op zijn en goed bewaren lijkt me ;-).
    Veel plezier verder.
    grtz, Hans