Reisverslag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Reisverslag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Reisverslag

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

03 September 2006 | Singapore, Singapore

Zondagavond in Singapore, tijd voor een reisverslag van de vakantie.

De reis begint in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Na een goede vlucht van bijna 13 uur komen we al vroeg aan, maar desondanks is het al bijna 30 graden buiten en heel vochtig, dus snel het busje in dat ons naar het hotel brengt. Onderweg merken we al snel dat we in een heel ander land zijn, de wegen, de auto’s, de rijstijl ;-) de natuur. De eerste vier dagen verblijven we in Kuala Lumpur, een geweldige stad. Heel indrukwekkend alle grote en vooral hoge gebouwen. Ons hotel ligt centraal en eigenlijk is alles wel te voet te doen maar aangezien de monorail ook maar 25 eurocent kost pakken we die ook regelmatig. Overdag vooral veel naar de toeristische attracties geweest: Petronas Twin Towers, KL Tower, Batu Caves en verder veel door de mega winkelcentra slenteren. ’s Avonds richting China Town, nauwe straatjes vol met kraampjes die van alles verkopen, vooral nep en vooral heel goedkoop, horloges, tassen, T-shirts alle bekende merken hebben ze en het afdingen is er ook een sport. Nog een Lacoste polo gekocht voor omgerekend 4 euro. Daarnaast wordt je doodgegooid met de allernieuwste DVD’s, films die nog maar net in de bios zijn hebben ze al en voor niet meer dan 2 euro. Naast al het namaak zijn er ook tal van eetstalletjes en we hebben er 3 van de 4 avonden geweldig gegeten. Portie saté (12 stokjes) met witte rijst en een paar biertjes voor omgerekend 4 euro. En daarna moesten we natuurlijk op stap. Geweldig, 4 avonden tot laat (of vroeg) op stap geweest. Zelfs nog op een ouderwets house feest belandt: hardsequence. Geweldig om te zien hoe hardhouse hier nog een subcultuur is. Het stappen is echter wel wat duurder dan de rest, entree lag rond de 10 euro p.p. inclusief consumptie en een biertje kost al snel 5 euro. Maar dat mag de pret niet drukken, het is tenslotte vakantie.

Na 4 nachten flink op stap op weg naar de volgende bestemming: Pangkor, een klein eilandje voor de westkust. Na een tocht van 2 uur moesten we met de veerboot naar het eiland. Daar kwamen we in een klein paradijs terecht, geweldig. Super mooi resort gelegen in een privé baai, mooi wit strand en groen-blauwe zee. Heerlijk bijkomen van 4 avonden flink op stap. Helaas was er verder ook vrij weinig te doen. Nog 2 eiland-tours gedaan; over land en via de zee. Geweldig gesnorkeld tussen duizenden vissen en dat was het eigenlijk wel. Heerlijk om even lekker tot rust te komen maar vooral ’s avonds iets te weinig te doen voor Luuk en mij. ;-)

Op naar de volgende bestemming: Penang. Gelukkig zaten we hier weer in een stad en heel toevallig was het ook weer weekend!  In Penang hebben we dus ook niet veel meer gedaan dan flink op stap gaan en verder bij het zwembad liggen en naar het strand gaan. Oh ja en natuurlijk shoppen, want net als in Kuala Lumput stikt het er van de mega shopping malls. In augustus is het ook nog eens mega-sale in het hele land. Een soort verplichte uitverkoop door het hele land. In de shopping-malls heb je normale merkkleding en geen namaak maar de prijzen zijn voor ons nog om te lachen.

Vervolgens met de boot op naar de laatste bestemming: Langkawi, hier hebben we nog een week om lekker op het strand bij te komen. Luuk en ik waren in het begin een beetje huiverig na onze ervaring in Pangkor maar gelukkig is er in Langkawi veel meer te doen. Dus meteen de eerste avond flink doorgezakt, met twee dames op stap geweest naar een disco aan de andere kant van het eiland, super. Om half 7 thuis… alleen om 8 uur weer op, in ons enthousiasme hadden we al meteen de volgende dag een excursie geboekt, de mangrove tour. Anderhalf uur slaap een ontelbaar veel cocktails deden Thomas niet goed in het kleine bootje dus ik hing al snel over de reling… Super mooie excursie gehad, helaas heb ik hem niet helemaal bewust meegemaakt. Maar ja kleinigheidje, blijf je houden. ;-) Het voeren van de arenden, de viskwekerij, de vleermuisgrotten en de lunch op het verlaten eiland zijn dus grotendeels aan mij voorbij gegaan. Eenmaal terug in het resort linea recta weer mijn bed in. Toen begon de ellende eigenlijk pas, want naast de drank en het tekort aan nachtrust had ik waarschijnlijk ook iets verkeerd gegeten. Twee dagen te bed en zelfs een slok water was te veel voor mijn maag. Na twee dagen weer langzaam aan het eten en drinken en gelukkig was ik snel weer te been. De laatste dagen in Langkawi vooral lekker aan het zwembad en op het strand gelegen. Natuurlijk wezen shoppen en nog een dag een scooter gehuurd. Op de scooter lekker het eiland rond gecrost (scooters haalde met gemak 110 km/uur) en vooral de toeristische attracties bezocht en de super mooie stranden. Het resort had een gezellige bar met live-band dus nog regelmatig tot laat aan de bar gezeten. Het resort was zo ongeveer een Nederlandse enclave en veel gelachen met de mensen die we daar hebben ontmoet.

En vandaag is het zondag, laatste dag van de reis. Vanmorgen uitgechecked en richting het vliegveld vertrokken. Luuk moest nog wat langer wachten die werd ’s avonds opgehaald. Voor mij is het lekker snel gegaan, vertrok om 15:30 in Langkawi, geland om 17:00 in Singapore, meteen door de douane en koffer was er ook meteen. Netjes opgewacht bij de uitgang door iemand van het appartement waar ik de komende maanden verblijf. Na een rit van een half uur aangekomen bij het appartement en zo zat ik dus al om 18:15 in mijn appartement. Hoe snel kan het gaan.

Mijn koffer is inmiddels uitgepakt en net even een korte verkenningstocht gemaakt in de omgeving. Even gepind en wat in huis gehaald voor vanavond en morgen. Het is hier duidelijk wel duurder als Maleisie en misschien zelfs ook wel als Nelederland; paar blikjes bier, fles water, fles cola, chips, melk, brood en 6 eieren: 20 euro.

Ik zal kijken of ik de komende dagen nog wat vakantie fotos kan toevoegen aan dit verslag.

Nu naar bed en morgen mijn eerste werkdag... ik ben benieuwd... spannend.

• 04 September 2006 - 06:51

Monique:

Klinkt goed zeg! Een hele rielekste vakantie volgens mij!
    Succes op je eerste werkdag!xx

• 04 September 2006 - 07:10

Hans:

Hoi VV, klint als geweldig, geweldig veel geshopt, - weinig geld uitgegeven, - veel gefeest, en natuurlijk geweldig (te) veel gezopen. Bah. Nu maar snel aan het SAP. Succes daaro. Grts.

• 04 September 2006 - 09:45

VvV:

Mooi verslagje jonge!
    Dah van dah zuipe he... gij leert t ook nooit net als ik hehehe.
    Heel veel succes nog op t werk en maak er wat van Groete je bruuur

• 04 September 2006 - 14:26

Marius En Mieke:

Hoi Thomas,
    Echt een vakantie ala Thomas van Veghel. Geweldig. Prijs je maar gelukkig dat je dit allemaal kunt meemaken.
    Maar nu begint het echte werk. We wensen je heel heel veel succes.
    Tot gauw hoors.
    Marisu en Mieke.

• 04 September 2006 - 17:50

Leroy:

paar blikjes bier, fles water, fles cola, chips, melk en brood..

De juiste ingredienten voor "slechts " één avond en één morgen..

Have fun..

• 04 September 2006 - 22:17

Dimphy:

Heeeey Thomasje!
    Wat leuk om te lezen hoe de vakantie is geweest.. en nu spannend; écht aan de slag! Heel veel succes en geniet er allemaal maar van.. Liefs xxx Dimphy

• 05 September 2006 - 06:11

Paul:

yo T, zie dat je je goed vermaakt hebt !
    Goed hoor.
    En je 1e werkdag goed gegaan ??

Have fun

• 07 September 2006 - 14:57

Karlijn:

De DVD maakt ´t reisverslag wel compleet. Maarre 1 tip zeg niet elke keer NOU als je camera aan gaat.....;)
    Al een goeie eerste week erop zitten? Dikke kus Karlijn