Sunday Brunch en Pot Luck - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Sunday Brunch en Pot Luck - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Sunday Brunch en Pot Luck

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

17 Oktober 2006 | Singapore, Singapore

Vorig weekend naar de Night Safari geweest. Super om de dieren in het donker te zien, waar ze overdag vooral liggen te slapen worden ze ’s avonds actief. Eerst in een treintje een ronde gemaakt en daarna nog te voet door het park gewandeld. Kreeg soms wel een 'Jurrasic Park' gevoel. Je zit daar in het donker in een treintje, om je heen alleen maar jungle, op de achtergrond allerlei tropische geluiden. Het was wachten op de eerste ‘stap’ van T-rex! ;-)

Zoals in mijn vorig verhaaltje al aangegeven wilde ik gaan kijken of ik mijn duikbrevet kan halen. Inmiddels ben ik al begonnen. Vorige week twee theorielessen gehad en geslaagd voor het theorie gedeelte. Deze week nog twee sessies in het zwembad en dan vertrekken we vrijdagavond richting Tioman in Maleisië. Daar gaan we op zaterdag en zondag in totaal 5 duiken maken en als ik alles naar voldoening afrond ben ik PADI Open Water Diver gecertificeerd. De volgende keer dus meer over mijn duikervaring.

Veel mensen gaan hier op zondag naar een hotel voor Sunday Brunch. De afgelopen twee zondagen heb ik mijn dag ook mogen vullen met een Sunday Brunch. Eigenlijk gaat het maar om 1 ding: onbeperkt eten en drinken (en dan vooral drinken natuurlijk). Vorige week zondag een brunch gehad in een Italiaans restaurant en gisteren in het Hyatt Hotel. De brunch in de Hyatt was helemaal geweldig, van 11:30 – 15:00 ‘freeflow’ champagne en heerlijk eten: oesters, kreeft, foi gras. De chocolade fontein was ook geweldig! Daarnaast hadden we een eigen kamer gereserveerd: the ‘wine room’. Geweldig mooi, we zaten dus gewoon in de wijnkelder van het hotel.

Samengevat: ik heb weer twee zware maandagen achter de rug ;-)

Afgelopen zondag na de brunch had ik ook nog een ‘Pot Luck’. Het idee is simpel, iedereen neemt iets te eten of drinken mee en dan gezellig met z’n allen eten en drinken. Zoals ik de vorige keer al vertelde draait het vooral in Singapore om eten en drinken ;-). Mij was gevraagd om iets ‘Nederlands’ te maken voor bij de koffie. Na een korte inventarisatie in de supermarkt voor ingrediënten ben ik uitgekomen op appelflappen. Deze vielen goed in de smaak. Was gezellig en verschillende gerechten uit heel Azië gegeten, heerlijk.

Op het werk ook alles prima. Weinig verandering ten opzichte van de voorgaande weken ofwel lange dagen en zeer ambitieuze deadlines. Typerend voor het project, waar ik drie weken terug vertelde dat de Installation Group functionaliteit niet gebruikt gaat worden is nu de discussie weer opgelaaid om deze toch wel te gaan gebruiken… Ofwel ik verveel me hier niet ;-)

Er staan ook weer twee nationale feestdagen voor de deur: Deepavali voor de Hindoes, ook bekend als ‘the festival of lights’ en Hari Raya Puasa (het einde van de Ramadan) voor de moslims. Van Deepavali zal ik niet veel meekrijgen want dan ben ik aan het duiken in Maleisië. Hari Raya Puasa valt op dinsdag en aangezien het een nationale feestdag is ben ik een dagje vrij.

Naast de lokale feestdagen zie je dat er ook verschillende feesten uit andere landen worden gevierd. Gezien de grote internationale gemeenschap is dat natuurlijk niet zo gek. Zo is het bijvoorbeeld binnenkort Halloween en waren er afgelopen weekend de Oktoberfesten.

Ik heb mijn ambities om te gaan sporten ook maar laten varen want daar kwam niet veel van terecht ;-) Ik ga nog wel regelmatig zwemmen, meestal duik ik nog even in het zwembad als ik ’s avonds thuis kom van het werk. Ik verbaas me er altijd over hoe weinig mensen er bij/in het zwembad aanwezig zijn. In NL zijn de zwembaden altijd druk maar de meeste zwembaden die ik hier zie zijn meestal leeg. Inmiddels heb ik begrepen dat een groot deel van de Aziatische mensen niet kunnen zwemmen! Dus dat verklaart veel. Daarnaast geloven de Chinezen dat zwemmen in het donker slecht voor je botten is en dat je daar reuma van krijgt. Je hoort me overigens niet klagen hoor, altijd een bedje vrij en meer dan voldoende ruimte in het zwembad.

Op dit moment nog steeds veel last van Haze in Singapore en Maleisië en men hoopt hier dat de Moesson regens snel beginnen in Indonesië. Afgelopen weekend zijn er 6000 brandhaarden gesignaleerd in Indonesië. Er is nog geen gevaar voor de volksgezondheid maar toch zie je al veel mensen met mondkapjes over straat lopen, blijft een gek gezicht.

Mijn ouders hebben laten weten dat ze in november een aantal dagen op bezoek komen dus dat is altijd leuk om te horen.

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties!

  • 17 Oktober 2006 - 16:43

    Germa En Paul:

    Hei Thomas
    goed om te horen dat het zo goed met je gaat Het lijkt me ook een super ervaring. Dit neemt niemand je meer af Leuk dat je ouders komen, ik wist het nog niet.Gaat de tijd snel (voor jou)?? Of is dat alleen in Nederland!
    Het gaat je goed en dat sporten hou je maat tegoed. Hier nog mogelijkheden genoeg, Maar dan moet je het wel DOEN groetne van Thijs en Loes en van ons. Doei

  • 17 Oktober 2006 - 16:46

    Germa:

    He, ik zie op je foto"s een ikea kinderstoel!!
    hebben ze die daar ook???
    Doei

  • 18 Oktober 2006 - 05:51

    Yolanda:

    Jouw all inclusive trip duurt wel lekker lang. Oké b'tje werken ;-( maar zeker een fantastisch geheel met alle dingen die je beleeft. De fles op de laatste foto moet je gezellig met Lo en Janni nuttigen, gezellie.
    Het ga je goed. Groetjes
    van dad's collegue.Doei

  • 18 Oktober 2006 - 10:43

    Jolanda:

    Hoi Thomas,
    Zo zo... in die goedgevulde wijnkelder zou ik ook wel een hapje willen eten! Hopenlijk hebben jullie ook nog een van de flessen mogen openen ;-)
    Mag ik je een complimentje geven voor je appelflappen? Ze zien er erg lekker uit, jammer dat je nu zo ver weg zit ;-)
    Vorige week hadden we een BI-alumni bijeenkomst, het was erg gezellig en we hebben weer veel roddels gedeeld! Jammer dat je er niet bij was.

    Groetjes Jolanda

  • 18 Oktober 2006 - 16:51

    Luuk:

    Neem maar een wijntje voor mij mee!!! die fles bacardi is hier alweer op!! maar dat had je zondagavond al gehoord ben ik bang!! Spreek je weer!!!

  • 19 Oktober 2006 - 10:58

    Eef:

    Hey thomas,
    het ziet er nogsteeds gezellig uit daar in signapore.. je hebt het daar goed naar je zin en da tis mooi!:D
    in veghel is alles altijd nogsteeds het zelfde.
    Tot snel! xxx liefs

  • 19 Oktober 2006 - 14:14

    Monique:

    Hi! Damn, die Hyatt.. ziet er zeker goed uit zeg!! lache dat je ouders langskomen zeg! Claud en Paul gaan eind van het jaar toch ook die kant op??
    Ik heb nog als nieuwtje dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb gekregen, lekker hoor na een half jaar al!
    Verder.. je hebt wel een leuk housequake feestje in de Rechter gemist!Wat kan die Erick E toch draaien he..Hoe is de muziek eigenlijk daar>>>?? :-)
    Veel plezier!
    xx

  • 21 Oktober 2006 - 10:04

    Tony En Riky:

    Hallo Thomas we hebben weer even bijgelezen. Hier in Veghel gaat ook alles goed, geen bijzonderheden. Heel plezier met het halen van je duikbrevet!

    Nog veel plezier aan de andere kant vd wereld.
    Veel liefs, Peet oom en tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Recente Reisverslagen:

08 April 2007

Phuket en Cambodja

30 Maart 2007

Laatste werkdag

17 Maart 2007

Bier, Bradwurst en Paradijs!

20 Februari 2007

Gong Xi Fa Cai!

07 Februari 2007

Bintan
Thomas

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 71661

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 22 April 2007

Singapore

22 December 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: