Ouders op bezoek en Brit Ball - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Ouders op bezoek en Brit Ball - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Ouders op bezoek en Brit Ball

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

03 December 2006 | Singapore, Singapore

Afgelopen donderdag was het dan zover, mijn ouders kwamen op bezoek. Nog wat moeite moeten doen om vrij te kunnen krijgen en op de dinsdag en woensdag zelfs nog werkdagen van 15 uur gemaakt. Ach ja, hoort erbij zullen we maar zeggen. Het vliegtuig was netjes op tijd dus rond een uur of vijf kwamen ze door de douane. Leuk om mijn ouders weer te zien na bijna 4 maanden.

Eerst maar eens richting hotel met de taxi. Op weg van het vliegveld naar de stad krijg je al een redelijke indruk hoe groot Singapore is. Aangekomen in het hotel eerst maar eens even rustig bijkomen van de vlucht en de koffers uitpakken. Het was behoorlijk gaan regenen dus eerst maar eens richting de supermarkt om een paar paraplus te kopen. Ondanks de regen was het nog zeer aangenaam weer en na ongeveer 40 meter te hebben gelopen met de paraplu stopte het al weer met regen. Eerste stop: Raffle’s Hotel en The Long Bar. We hadden inmiddels wel een alcoholische versnapering verdiend vonden we zelf. Dus aan de Singapore Sling, de cocktail van Singapore die ook in die bar ‘ontdekt’ is. Daarna door naar mijn favoriete bar, de New Asia Bar. Blijft indrukwekkend om de stad te zien vanaf de 70ste verdieping. Inmiddels had Raquel zich ook gemeld dus na een paar drankjes was het tijd voor avondeten.

Het leek ons wel leuk om Indiaas te gaan eten in Boat Quay bij een roof-top restaurant. Het was heerlijk! Daarna met de water taxi richting Clark Quay om daar nog even naar de ‘Flying Kites’ te gaan kijken. Toen was het wel weer mooi geweest voor de eerste dag.

Vrijdag eerst Fraser Suites bezichtigt en daarna richting Great World City, een groot winkelcentrum bij mij in de buurt. Even snel door de supermarkt gewandeld om te laten zien dat je hier echt een grotere keus aan producten hebt dan in Nederland. Daarna richting Orchard Road. Ik had nog een lunch met collega’s van SAP in het Hyatt hotel en mijn ouders zijn de verschillende winkelcentra ingedoken.

Daarna met de taxi richting China Town waar we winkelexpeditie verder ging. China Town is een mooie wijk met veel authentieke Chinese ‘Shophouses’, leuk om te zien maar wij hebben ons voornamelijk vermaakt in een van de vele smalle winkelstraatjes. Verschillende Chinese snuisterijen gekocht en een lekker koud Tiger biertje op een terras gedronken. Daarna weer door naar de volgende halte: SimLim. Jaja we hadden een druk programma ;-) SimLim is in Little India en is een groot winkelcentrum, 8 verdiepeingen hoog en alleen met elektronica zaakjes. Alles voor je PC, camera’s fototoestellen, telefoons, spelcomputers, ze hebben echt alles. En het leuke is dat iedere winkel bijna hetzelfde assortiment aan producten heeft. Het is dus een kwestie van zoeken wat je wilt en vervolgens in de verschillende zaken proberen de beste koop te vinden. Maar na de eerste 4 verdiepingen hadden we het wel gezien en aangezien we ook niet specifiek op zoek waren naar iets was het mooi geweest. Dus terug richting hotel om ons op te frissen voor het avond programma ;-)

Het avondprogramma omvatte eigenlijk niet veel: alleen ergens een hapje eten en verder zien we wel. We zijn uiteindelijk in Chijmes beland. Een oud klooster dat helemaal is opgeknapt en er zijn allemaal restaurantjes en barretjes. Daar lekker lang getafeld en heerlijk gegeten. Vervolgens niet te laat naar bed want we moesten zaterdag al om 6 uur op.

Een aantal weken terug kwam Raquel met het idee om een dagje naar Bintan te gaan als mijn ouders hier waren. Bintan is een eiland in Indonesië maar het wordt geleasd door Singapore, het is ongeveer 50 minuten varen en er zijn op het eiland verschillende resorts aangelegd. Dus even lekker een dagje strand tussendoor. Goed idee maar dit betekende wel dat we al om 7 uur bij de veerboot moesten zijn. Na de korte overtocht moesten we nog wel een dagpas regelen bij een van de resorts maar dit was geen probleem. Ofwel rond 9 uur lagen we al lekker bij het zwembad. Het resort, de natuur en het strand ijn geweldig, ik heb foto’s toegevoegd en ik denk dat die voor zich spreken.

Zondag was het tijd om mijn ouders mee te nemen naar een van mijn favoriete zondagmiddag bezigheden: Sunday Brunch! Dus om 12 uur richting The Fullerton Hotel. Dus weer 3 uur onbeperkt aan de champagne en heerlijk gegeten. Ik had voor de middag niet veel gepland gezien de brunch maar we hadden nog voldoende energie (of nog nuchter genoeg ;-)) om richting de Merlion en Sentosa te gaan. Daarna met de kabelbaan van Sentosa weer richting het vasteland om nog even te gaan winkelen in Vivo City. Vivo city is een nieuw geopend winkelcentra, weer een! Alsof er nog niet genoeg zijn. De dag afgesloten met een paar Singapore Slings in The Long Bar en toen weer richting bed.

De maandag en dinsdag mocht ik gewoon werken dus zijn mijn ouders zelf op pad gegaan. We hebben wel rond lunchtijd afgesproken en zijn we wezen lunchen in een van de vele food courts. Dinsdagavond was het bezoek al weer over en na een heerlijke pizza bij de Italiaan zijn mijn ouders weer vertrokken richting NL. Een paar geslaagde en gezellige dagen!

Gisteren was het jaarlijkse Brit Ball en het was geweldig. Toch leuk die Gala’s. Thema van de avond was ‘Shaken not Stirred’ dus heb maar weer een black tie tuxedo gehuurd en in mijn 007 outfit richting the Grand Ballroom van het ‘Swissotel The Stamford’. Eerst nog even een ‘pre-ball drink’ in The New Asia Bar en toen kon het feest beginnen!

En ik kan inmiddels bevestigen dat je van een hele avond vodka-martinis, shaken not stirred, ook een kater krijgt ;-)

Het einde van mijn opdracht hier komt al weer langzaam in zicht. Nog tweeënhalve week werken en dan vlieg ik op vrijdag 22 december al weer terug naar Nederland. De tijd vliegt nu echt!

Bijgevoegd de foto’s en ik heb inmiddels ook de foto’s bij het vorige bericht geplaatst.

• 03 December 2006 - 08:35

Oo7:

oui Thomas, la vie est dure, mais belle en Singapore!!

• 04 December 2006 - 12:34

Vinni:

Ola ola alles prima zo te lezen daar!
    hier is t lekker koud dus probeer maar veel te genieten van het klimaat in singapore....
    van t weekend naar james bond geweest inderdaad een steengoeie film!
    Nopu ik zou zeggen neem t er nog van en tot over 3 weekjes!
    groeten Vincent

• 05 December 2006 - 15:04

Jolanda Houben:

Hoi Thomas,
    Wat lijk jij erg op je moeder zeg!
    Het zal wel even wennen voor je zijn als je weer terug bent in NL. Nu is het hier nog steeds 15 graden, maar vanaf half december gaat dan toch eindelijk de winter inzetten.

Groetjes,
    Jolanda

• 12 December 2006 - 12:10

Vincent:

Mogen wij nog genieten van een laatste slotverhaal?
    tot volgende week jonge!
    gr. v.

• 13 December 2006 - 01:29

Roel:

He neef, zie wel dat je ouders het ook zeer naar hun zin hebben gehad.... Neem inderdaad maar een dikke trui mee in het vliegtuig... hihi,