Kaiten Sushi en Miami Vice - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Kaiten Sushi en Miami Vice - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Kaiten Sushi en Miami Vice

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

25 September 2006 | Singapore, Singapore

Daar ben ik weer!

Inmiddels begin ik hier redelijk te settelen, maar het blijft raar om dingen voor het eerst te doen zoals naar de kapper gaan of naar de bios. Afgelopen week de verfilming van mijn favoriete jaren 80 serie Miami Vice gezien. Leuke film! Volgende keer neem ik wel een trui mee naar de bios, damn, de airco stond op de vries stand, had het gewoon echt koud! Bios is overigens niet echt duur, doordeweeks kost een kaartje 4 euro, in het weekend 5 euro. De kapper was ook wel grappig, zoveel haar heb ik niet meer ;-) (ik zal het commentaar voor zijn!) dus zoveel kunnen ze ook niet verprutsen. Ik ben natuurlijk mijn top kapper Herbert gewend dus ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe geschikte kapper. Ik kwam al vrij snel beneden bij mijn appartement een kapperszaak tegen die er wel okay uit ziet. Ben niet ontevreden en echt duur is het ook niet, de hoofd- nek- en schouder massage maken het ook wel compleet ;-)

Geweldig om hier allemaal mensen te leren kennen, iedereen met zijn eigen achtergrond en iedereen heeft een eigen verhaal waarom ze hier in Singapore zijn. Mooi om die verhalen te horen. Daarnaast leer je zoveel nieuwe gebruiken en culturen kennen, super interessant. Er zijn hier zoveel verschillende religies: Boeddhisme, Islam, Christendom, Hindoeïsme, en ze hebben allemaal hun eigen feestdagen. Zo wordt momenteel Hari Raya gehouden door de moslims om het begin van de ramadan te vieren. De Chinezen zijn druk bezig met hun Mooncake festival en binnenkort is er Deepavali voor de Hindoes. In de media wordt aan al deze feestdagen uitgebreid aandacht besteedt, zo wordt uitgelegd wat de achtergrond is en waar het voor staat en wat de bijbehorende activiteiten zijn. Iedereen is welkom en wordt ook uitgenodigd om de verschillende activiteiten bij te wonen. Men is heel tolerant ten opzichte van andere geloven en ik denk dat de goede informatie voorziening en de openheid hier debet in zijn.

De man van Mona, een collega van SAP, is van Turkse afkomst en heeft hier een Turks restaurant gehad. Inmiddels is hij een cateringbedrijfje begonnen met Turkse specialiteiten. Nu met Ramadan staat hij op een markt waar veel moslims na zonsondergang komen eten en drinken. We gaan deze week een keer ’s avonds met hem mee en zijn kipkebab proberen. Zaterdagavond bij hem thuis nog gezien hoe de kebab klaar wordt gemaakt. Ik heb altijd alleen kant en klare spiesen gezien bij de shoarmatent, leuk om een keer te zien hoe het is voor het op een spies zit. En vrijdag heb ik bij mijn appartement een speciale chinese mooncake bijeenkomst, ben benieuwd.

Singapore blijft een stad op zich en het is niet echt een stereotype aziatische stad vind ik. Zo kun je hier bijvoorbeeld nergens namaak artikelen kopen zoals in de meeste Aziatische steden. De verhalen over niet door rood lopen zijn overdreven want er lopen genoeg mensen door rood. Maar er worden wel fikse boetes uitgedeeld als je bijvoorbeeld rookt in de metro (500 euro). Alle mannelijke burgers van Singapore moeten na hun studie verplicht 2 jaar in het leger. Alle mannen kunnen dus overweg met een wapen maar het is streng verboden om een wapen te bezitten, op het illegaal bezitten van een wapen staat levensgang en het alleen al richten van een wapen op een persoon staat de doodstraf. Laat staan de straffen tegen drugs gerelateerde zaken. Je ziet hier dus extreem lage criminaliteit cijfers en het is ook echt veilig, althans dat gevoel heb ik wel. Er zijn ook nergens ongure buurten of plaatsen waar je beter niet kunt komen.

Singapore kent een echte 24 uurs economie, ik heb wel een iets gehoord over een 24 uurs economie in Nederland maar dat is niets vergeleken met hier. Alles gaat door, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. De meeste Mc Donalds zijn gewoon 24/7 open. Op zondag wordt er gewoon gewerkt in de bouw en de meeste kroegen hebben een 24-uurs vergunning. Winkels zijn ook open van 10 tot 10, alle dagen van de week en supermarkten gaan ook 24/7 door. Zelfs in de bioscoop zijn er de hele nacht door voorstellingen. Er is hier dus altijd iets te doen. Verder staat Singapore hier bekend om drie dingen: eten, drinken en winkelen. En het is echt zo, overal restaurantjes, kroegen en mega shopping malls. Wat betreft het winkelen en dan specifiek kleding liggen de prijzen op europees niveau. Het eten en drinken kan je zelf zo duur maken als je wilt, al is alcohol overal aan de dure kant, 5 euro voor een biertje is normaal.

Ik ben inmiddels ook helemaal verslaafd aan sushi! Vorige week met een paar man sushi wezen eten en sindsdien al weer drie keer terug geweest. Vooral Kaiten Sushi is geweldig, je zit aan een lopende band waar de verschillende sushi’s en sashimi’s voorbij komen. Je pakt gewoon je gerecht van de lopende band en achteraf betaal je voor het aantal schoteltjes dat je van de band hebt gepakt. Heerlijk, soja saus met Wasabi erbij. Kosten vallen ook reuze mee, een bakje met ‘normale’ sushi’s kost 1euro, Sashimi komt rond de 2,50 euro net als de exclusieve sushi’s. En het is overigens niet alleen vis, ze hebben ook heerlijke vlees en kip gerechten al moet je die wel los bestellen.

Vrijdag op het kantoor van SAP Singapore een borrel gehad. Mooi kantoor, midden tussen de skyscrapers op de 14e verdieping, geweldig uitzicht. Leuk om mijn collega’s hier te leren kennen. Daarna met een paar van die collega’s nog op stap geweest.
Dat is een voordeel van de temperatuur hier, je kunt altijd terrassen!

Afgelopen zondag met 15 man wezen paintballen. Gezellig, maar warm en heb er een paar leuke blauwe plekken bij! Een speciale overal kennen ze hier niet en dat is maar goed ook met dit weer. Maar dat betekend dus wel dat je in je korte broek en je T-shirt aan het schieten bent. Je krijgt wel een body-protector aan en je hebt natuurlijk een masker dus veel meer dan een paar blauwe plekken houdt je er niet aan over.

Op het werk nog steeds hetzelfde eigenlijk als de afgelopen weken, druk, hectisch en pittige deadlines. Inmiddels is besloten niet de Installation Group functionaliteit te gebruiken voor Master Sub Billing maar een andere standaard SAP oplossing te gebruiken die men nu ook al gebruikt. Dus daar ben ik me nu volledig op aan het richten. Maar het is nog een beetje onduidelijk wat de consequenties zijn voor mijn rol (omdat ik in principe voor die specifieke Installation Group functionaliteit hier ben gehaald).

Ook wat leuke uitstapjes gepland voor de komende weekenden. Komende zaterdag gaan we naar de Singapore Zoo die bekend staat als een van de mooiste van Azië. In oktober hebben we met een aantal collega’s een Sunday-Brunch geboekt in het Hyatt hotel. Ik heb begrepen dat we van 11 tot 3 onbeperkt mogen eten en Moët Champagne kunnen drinken, dus moet goed komen. Daarnaast gaan veel expats die hier werken weekendjes weg. In oktober hebben we een dag vrij op dinsdag vanwege een public holiday, dus heb op maandag vrij gevraagd zodat ik een lekker lang weekend heb. Deze week een reis geboekt, ga een lang weekend naar Koh Samui, een eiland aan de oost kust van Thailand. Is vlakbij Koh Phangan dus kan ik ook een keer een Full Moon Party meepakken ;-)

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en spreek jullie snel weer!

  • 25 September 2006 - 15:07

    Marius En Mieke:

    Ha die Thomas,

    Tjonge, jonge. Ze hadden geen betere uit kunnen kiezen dan jou, want jij zult je wel helemaal op je gemak voelen daar. We zijn best een beetje jaloers, maar gunnen het je wel hoor. Het zal wel weer wennen zijn straks op het Brabantse platteland, maar dan zal een supertje fricandel ook wel weer lekker smaken. Ik hoor dat je bijna dagelijks contact hebt met het thuisfront, maar ze zullen zeker niet verteld hebben dat ze bij het yathzee-tournooi beiden helemaal maar dan ook helemaal onderaan staan. Ze leren het ook nooit! Maar het blijft gezellig. We hebben intussen al zoveel in kas dat we misschien wel een lang weekend over kunnen komen!
    Thomas veel succes met je verdere werk en nog veel plezier. We zien uit naar je volgende uitspattingen.
    Marius en Mieke

  • 25 September 2006 - 18:24

    Jan En Lena:

    Ja ja we blijven je verhalen met veel plezier volgen! Erg leuk en interessant allemaal! Take care!

    Groetjes van ons.

  • 25 September 2006 - 19:45

    Sven:

    Hoi Thomas,

    Je vermaakt je zo te lezen prima.. En de paintballmaster ben je in veghel al, dus zal daar ook wel gelukt zijn.
    Nog veel succes en plezier daar!
    Gr Blg 4

  • 30 September 2006 - 06:19

    Adri:

    Hi Thomas, leuk om te zien wat je tegenwoordig bezig houdt. Gelukkig dat niet alles nieuw is...(stappen, drank komen me bekend voor) hihi. He, pas goed op jezelf en hopelijk kom ik je weer ergens tegen!
    groetjes, Adri

  • 30 September 2006 - 07:11

    Jul:

    He thomas leuk om te zien. Je vermaakt je wel. Ik vertrk volgende maand naar Seattle. Mocht je in de buurt zijn dan hoor ik het wel.. grjul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Recente Reisverslagen:

08 April 2007

Phuket en Cambodja

30 Maart 2007

Laatste werkdag

17 Maart 2007

Bier, Bradwurst en Paradijs!

20 Februari 2007

Gong Xi Fa Cai!

07 Februari 2007

Bintan
Thomas

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 71660

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 22 April 2007

Singapore

22 December 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: