Verjaardag, Pasen, Koninginnedag, Anzac day... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Verjaardag, Pasen, Koninginnedag, Anzac day... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Verjaardag, Pasen, Koninginnedag, Anzac day...

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

04 Mei 2011 | Australië, Brisbane

Vanwege Pasen, Anzac Day en Labor Day had ik, met behulp van 3 vrije dagen in toaal anderhalve week vrij.

Om te beginnen vrijdag 22 april, Ava’s verjaardag. ’s Ochtends natuurlijk alle kado’s open maken en Skypen met Opa en Oma. Daarna alles klaar zetten voor het feestje. Aangezien mijn verjaardag niet veel later valt en wij op mijn verjaardag op vakantie zouden zijn hadden we besloten de feestjes te combineren. Een zeer gezellige en geslaagde dag... Zie de fotos!

Op zondag vertrokken we voor 5 dagen naar de Gold Coast, naat het Sea world resort om precies te zijn. Daar hebben we twee dagen in Sea world rond gelopen en Ava vond het geweldig om alle dieren te zien! Daarnaast zijn we nog naar Australia Paradise geweest, een toeristische australische boerderij moet koala’s, kangaroo’s, schapen etc. Verschillende interessante shows gezien.. vooral het schaap scheren was grappig, het werd verteld door een man die veel weg heeft van Steve Irwin ;-)

Mijn verjaardag zal vanaf altijd een vrij dag voor me zijn ;-) Dit omdat 25 april hier een Public holiday is: Anzac Day. Op die dag worden alle oorlogsveteranen herdacht en zijn overal activiteten en parades.

Eenmaal terug van de mini-break nog wat klusjes in en rondom het huis gedaan en toen was het al weer tijd voor de volgende feestdag: Koninginnedag. De Nederlandse school had een vrijmarkt georganiseerd dus daar zijn we naar toe gegaan en ‘smiddags en ’s avonds hadden we nog een feest van oud collega van Raquel. Daar heb ik veelvuldig mogen uitleggen waarom we alledrie in het oranje waren ;-)

Om de vrije anderhalve week af te sluiten zijn we nog naar het ‘Caxton Street Seafood and Wine festival’ geweest. Caxton street is een uitgaansstraat met kroegen en restaurants bij ons in de buurt en die houden eens per jaar dit festival. Live muziek met overal stalletjes waar je heerlijk eten kon bestellen.. kreeft, oesters, garnalen.. heerlijk.

Dat was even een kort verhaaltje over de afgelopen week en om de fotos met jullie te delen.. tot de volgende keer!!

• 04 Mei 2011 - 11:30

Callie:

Kort en krachtig...
    Mooie foto's hoor...

• 04 Mei 2011 - 13:36

Esther Slinger:

Hey Thomas,

Zo aan de foto's te zien vermaak jij je prima in aussieland!

Groetjes uit het ook zonnige kikkerlandje.

• 05 Mei 2011 - 09:26

Angelique & Ivo:

Hi Thomas. Vet zo'n seaworld in de buurt! Ik mail je snel weer op je hotmail gewoon. Hier alles prima. x Angel