Herfst? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Herfst? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Herfst?

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

07 Maart 2011 | Australië, Brisbane

Ik zit momenteel in het vliegtuig naar Sydney, net mijn spaghetti en rode wijn op dus heb wat tijd om weer een verhaaltje te typen ;-)

Deze week is formeel gezien de laatste week van de zomer en volgende week is het herfst... niet dat we daar veel van merken aangezien het deze week nog iedere dag boven de 30 graden is geweest ;-) Maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden hoe herfst hier is ;-)

Zoals ik al eerder aangaf gaan we binnenkort weer verhuizen, dat binnenkort is de komende weken. Raquel heeft een ander huis gekocht en gaat haar huis waar we nu wonen verkopen. Dus we verruilen dit huis
http://www.realestate.com.au/property-house-qld-red+hill-107222805
voor dit huis:
http://www.realestate.com.au/property-house-qld-bardon-107002964
Of voor diegene die graag met Google Earth werken, we verhuizen van 7 Carlyle Street, Red Hill, naar 55 Coopers Camp Road, Bardon.
Ons adres is dus vanaf nu:
55 Coopers Camp Road
Bardon, QLD, 4065
Australia

Reden van de verhuizing is ruimte, het huidige huis van Raquel is aan de kleine kant voor ons drieen en er is al helemaal geen ruimte in de tuin voor een zwembad :-) We gaan een wijk verder van het centrum wonen maar voor wat betreft reistijd zal dat niet meer dan 5 minuutjes extra zijn.

En natuurlijk moet er nogal wat gebeuren aan het huis... we zouden ons eens gaan vervelen, dat kan natuurlijk niet ;-) Dus de komende weken (maanden?) staan wederom in het teken van schoonmaken, verbouwen en opknappen, maar in plaats van de manier waarop we het hebben gedaan in amstelveen gaan we het dit keer 'kamer voor kamer' aanpakken. Zal een meer-maanden plan worden denk ik zo..

Met Ava en Raquel alles goed. Raquel heeft het heel druk met haar werk en Ava is al helemaal gewend. Inmiddels gooit ze engelse en nederlandse woordjes al lekker door elkaar. Ava gaat 2 dagen in de week naar een kinderdagverblijf en drie dagen hebben we een nanny.

Verder hier alles zijn gangetje. Ik heb een auto gekocht dus we zijn wat mobieler. Ik moet zeggen dat ik Australie een beetje kan vergelijken met amerika voor wat betreft de opzet van de wegen, winkelcentra etc. Dus je hebt echt een auto nodig om bijvoorbeeld boodschappen te doen. Ik kan natuurlijk niet achterblijven en er moest natuurlijk een 4x4 komen.. stel je eens voor dat we een keer in de outback terecht komen :-) Maar ik ben in ieder geval voorbereid op de Urban Jungle van Brisbane ;-) Ben inmiddels in het bezit van een Mitsubische Outlander uit 2005. Zie fotos.

Inmiddels ook de troste eigenaar van een BBQ en ik moet zeggen dat je hier wel je waarde uit je BBQ haalt. We hebben de BBQ nu 6 weken en we hebben al zijn 20 keer geBBQ’d (meer dan een hele zomer in NL).

Op het werk ook alles prima! De afgelopen weken ben ik in Melbourne en Wellington, Nieuw Zeeland, geweest en nu dus op weg naar Sydney. Daarnaast werk ik op dit moment ‘remote’ voor een klant in Manila, Filipijnen, en ik denk dat ik binnenkort daar ook nog wel een weekje naar toe moet. Al dat reizen is natuurlijk leuk een aardig maar ik moet zeggen dat ik liever een project dicht bij huis heb. Er zit eea aan te komen dus hopelijk wat meer thuis de komende tijd.

Ik heb me inmiddels wat meer verdiept in alle sporten hier want het is een echt sport land. Het voetbalseizoen is bijna voorbij dus dat pak ik het volgende seizoen wel op. Cricket kan me nog niet echt boeien dus heb me op Rugby gericht. Niet makkelijk, sowieso al drie soorten Rugby: Aussie Rules (AFL), Rugby Union, Rugby League en dan nog tal van speelvormen en natuurlijk de landen competitie. In wellington een wedstrijd gezien van Rugby Union, Super 15’s de Hurricanes vs The Highlanders. In November is de World Cup in Nieuw Zeeland dus misschien dat we een wedstrijdje mee gaan pakken.

Gevoelsmatig heb ik nog veel meer te vertellen maar ik kom er even niet op, komt goed uit want we gaan zo alweer landen!

Groeten allemaal en voor de zuiderlingen: fijne carnaval!

Ps inmiddels ben ik al weer terug uit sydney dus bijgevoegd meteen wat fotos. Als je binnenkort in Sydney bent, the place to be: The Ivy Pool Club. Geweldige avond gehad ;-)

  • 07 Maart 2011 - 05:49

    Marijn En Eugenie:

    Mooi verslag en zo te lezen komt het daar helemaal goed met jullie.
    Ik begrijp echter niet waarom je nu een rode auto hebt gekocht ;)

  • 07 Maart 2011 - 10:13

    Stefan Van Boxmeer:

    He kerel,

    klinkt goed wat ik allemaal lees, jullie vermaken je wel.

    HIer ook alles goed, net carnaval afgesloten en nu met een kater aan het werk. Wij leveren onze producten door heel Europa, maar Australie is net te ver..

    Heel veel succes de komende tijd, helaas kon ik het huis niet zien aangezien de link niet werkt, maar dat komt zeker goed.

    Groeten aan iedereen aldaar!

    Stefan

  • 07 Maart 2011 - 16:23

    Vincent:

    Mooie foto's bruur!
    Ik zal je binnenkort n uitgebreide update doen toekomen via de mail met uiteraard n hoop fotos van me nieuw huisje.
    Ik heb je gisteren gemist op de markt in Veghel... :(
    Was weer goed te doen (lees: knalzat hahaha)

    Groetjes aan de family!

  • 08 Maart 2011 - 21:19

    Angelique & Ivo:

    Hey Thomas! Ja dat huismoet inderdaad nog wel wat opgeknapt worden haha. Echt een heel andere stijl dan we hier hebben...Is het helemaal hout of lijkt dat van de buitenkant? Hier alles goed ik stuur snel weer wat pics van Seth. xx

  • 09 Maart 2011 - 13:18

    Monique:

    Thomas!

    Zo te lezen gaat het daar allemaal zijn gangetje. Ziet er iig allemaal heel fijn uit. Wat wordt die Ava toch steeds knapper zeg!! Mooie dame hebben jullie!
    Hier zit idd de carnaval er weer op en gelukkig maar ;-) het was weer een dolle bende!

    En verder... oh ja.. volgende week gaan we met alle ladies weer eens een flinke avond dansen in de Effenaar bij Secret Cinema!! Lekkerrrrrr.. ik zal een dansje voor je maken!


  • 11 Maart 2011 - 10:04

    Callie:

    Thomas,
    beetje late reactie van me...
    Carnaval was wel aardig, i'll spare you the details ;)
    En verhuizen?!?!?! Tja, je zou eens rust op je kloten krijgen hè! :P
    The Ivy in Sydney is zeker een topper, heb ik ook wel eens een leuke avond gehad...
    Mocht je er nog eens naartoe gaan, hij is lastig te vinden, maar the "Chinese Laundry" was wat minder op chique en wat meer op de zuip... En dan zeg ik nog niets van het schone goed wat er is... Zou het aan het woord "laundry" liggen?
    Fijn om te horen dat alles goed gaat!
    Succes met de herfst..
    Wat zal ie toch zwaar worden...
    Wanneer mag ik komen BBQen?
    Groeten!!

  • 08 April 2011 - 14:34

    Esther Slinger:

    Hoi Thomas,

    Was leuk je maandag weer even gesproken te hebben!
    Nu ligt er een brief klaar voor je van Nuon. Wil je mij mailen naar welk adres dit gestuurd kan worden, op esther.slinger@nuon.com

    Groetjes,
    Esther

  • 12 April 2011 - 20:55

    Peter Dollee:

    Hee Thomas,

    Goed te lezen dat het goed gaat daar.
    Hier ook alles goed. Wij gaan ons voorbereiden op de zomer.
    Afgelopen weekeind al een heerlijk voorproefje gehad.
    Hier gaat de eredivisie weer een mooie ontknoping tegemoet.
    Zelfs dat clubje uit de lichtstad maakt nog kans hahahahha.
    Van de week zijn weer de VNSG dagen.
    Moet ik maar een ander "maatje" vinden op de feestavond.
    Zal wel een biertje op je drinken hahahahaha
    Tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

Recente Reisverslagen:

16 December 2011

1 jaar

16 November 2011

Bezoek

15 September 2011

EKKA, Riverfire, Vaderdag & North Stradbroke Islan

03 Augustus 2011

Southbank

10 Juni 2011

State of Origin
Thomas

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 71649

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 22 April 2007

Singapore

22 December 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: