EKKA, Riverfire, Vaderdag & North Stradbroke Islan - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu EKKA, Riverfire, Vaderdag & North Stradbroke Islan - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

EKKA, Riverfire, Vaderdag & North Stradbroke Islan

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

15 September 2011 | Australië, Brisbane

In tegenstelling tot wat ik had voorspelt in mijn laatste bericht hebben we de afgelopen week niet zo veel tijd aan het huis besteed als we hadden gepland. Aangezien het de afgelopen weken heerlijk weer is geweest (lente is begonnen) hadden we toch snel de neiging om iets in de buitenlucht te ondernemen in plaats van te klussen ;-) Seizoenen zijn hier overigens lekker makkelijk, geen gedoe met specifieke datum’s, gewoon simpel: sept-okt-nov is lente, dec-jan-feb is zomer, mrt-apr-mei is hersft en jun-jul-aug is winter (als je daar al van kan spreken ;-).

Half Augustus was het tijd voor de EKKA. Ik denk dat ik het het beste kan vergelijken met een 9-daagse combinatie van kermis, vee-beurs, demomstraties, locale voedsel & wijn beurs en bedrijvenbeurs. De EKKA, ofwel Royal Queensland Show, zoals het ook wordt genoemd, is een historisch evenement dat al jaren plaats vind. Sterker nog er is zelfs een feestdag aan gekoppeld. Maar dan alleen voor Brisbane. Ja, we hebben hierst naast landelijke ook regionale en ‘stedelijke’ feestdagen! Reden dat het een feestdag is komt door het feit dat het vroeger vooral een vee-beurs was en aangezien de meeste mensen vanuit de out-back moesten komen werd er en feestdag aan gekoppeld zodat mensen de tijd hadden om de beurs te komen bezoeken. Wij zijn op de daadwerkelijke feestdag naar de EKKA geweest en hebben ons prima vermaakt. Ava vond alle dieren helemaal geweldig en Raquel & ik hebben ons goed vermaakt met oesters en het ‘proeven’ van heel veel wijn ;-).

Alsof er al niet genoeg wordt georganiseerd was het al weer tijd voor het volgende evenement in Brisbane: Riverfire. Riverfire is een jaarlijks evenement waarmee het cultureel festival in Brisbane wordt afgetrapt. Tijdens riverfire wordt er een vuurwerkshow van 20 minuten gegeven op verschillende plekken langs de rivier en vanaf de daken van de hoogste gebouwen in de CBD. Wij waren uitgenodigd om dit spektakel vanuit het SAP kantoor te komen bekijken aangezien je vanaf het balkon een mooi uitzicht over de skyline van de stad hebt. Dus onder het genot van een biertje en pizza’s hebben we een geweldige vuurwerkshow/laser show gezien.

De dag erna was het al weer feest: vaderdag. Vraag me niet waarom maar vaderdag valt hier niet tegelijk met vaderdag in Nederland. Moederdag wel maar vaderdag niet. Dus de zondag hebben we het lekker rustig aan gedaan en hebben we genoten van een lange brunch met oesters en champagne bij The Gap Tavern.

Alsof bovenstaand nog niet genoeg vertier was hadden we besloten dat we wel een weekendje weg hadden verdiend en zijn we vorige week een lang weekend naar North Stradbroke Island geweest. North Strabroke Island is een van de twee zand-eilanden voor de kust van Brisbane. Na een korte overtocht met de Ferry hebben we 4 dagen genoten van een ‘beachcabin’ op ongeveer 2 minuten lopen van het strand! Op het eiland zijn kilometres strand en aangezien het r niet druk is hebben je bijna een heel strand voor jezelf! Buiten de vrijdag hebben we heerlijk weer gehad en lekker aan het strand gelegen. Maar hoogtepunt was toch wel toen we zondag nog voor een laatste wandeling naar het strand gingen en er twee dolfijnen in de branding zwommen!

Op het werk alles goed! Ik vermaak me wel bij SAP, op dit moment nog steeds bij de klant aan de Gold Coast en daar ben ik in ieder geval nog tot begin November. Met Raquel en Ava verder ook alles goed. Alles zijn gangetje eigenlijk...

De komende weken niets groots op de planning… althans nog niet ;-) dat kan bij ons nog wel eens plotseling veranderen. Maar misschien dat we dan eindelijk de geplande werkzaamheden aan het huis kunnen uitvoeren.

En we wijn inmiddels toch al wel begonnen met aftellen want over 5 weken komen mijn ouders en mijn broertje op bezoek!

• 15 September 2011 - 09:45

Callie:

We "wijn" begonnen met aftellen?!?!?
    Hahaha, leuke woordspeling :P
    Ik was al een beetje op de hoogte van je vertier de laatste weken, maar altidj weer goed om een verhaaltje te lezen en wat foto's te zien!
    Succes met klussen!
    x

• 19 September 2011 - 08:25

Marijn:

Mooi verslag weer, nice.
    Zo te zien heeft Ava het ook al naar haar zin bij SAP.
    Groetjes,
    Marijn