Southbank - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Southbank - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Southbank

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

03 Augustus 2011 | Australië, Brisbane

Begin Augustus al weer, wat vliegt de tijd.. We zijn inmiddels al weer ruim 7 maanden hier! Maar goed, tijd voor een update uit het zonnige (verre) zuiden. Ja, het is nog steeds een heerlijke winter hier. Volgens mij is het in Brisbane overdag warmer als momenteel in Nederland. De afgelopen 7 weken heeft het in totaal welgeteld 1 keer geregend en de rest van de dagen zijn zonning met een graadje of 20-24 met amper een wolkje in de lucht. De nachten blijven koel maar als het goed is begint de lente binnenkort en voordat we het weten klagen we over hoe heet/vochtig het is ;-)

De afgelopen weken vooral veel op pad geweest voor mijn werk. De laatste drie weken in Juni moest ik in Sydney zijn en ik kom net terug van een weekje cursus geven in Singapore. Was leuk om weer in Singapore te zijn, er is veel veranderd maar er veel van mijn oude adresjes waren er ook nog. Dus een paar avonden op zoek naar de nieuwe hot-spots en de andere avonden met oude bekenden een hapje en drankje gedaan. Vooral de SkyDeck op het nieuwe Marina Bay Sands hotel was de moeite waard. Het zag er nog even naar uit dat ik wat vaker in singapore zou zijn de komende tijd omdat ik ben gevraagd voor een project in Singapore voor een jaar. Maar om nu al weer alle spullen op te pakken nadat we net in Australie zijn is een beetje veel van het goede ;-) Dus dat laten we maar even aan ons voorbij gaan.

Verder klussen we rustig verder aan het huis. De afgelopen weken geen grote structurele klussen maar meer het opknappen van een slaapkamer dus vooral veel geschilderd. De komende weken worden weer aanpoten want dan gaan we weer vier houten palen vervangen door metalen.

De State of Origin is inmiddels ook gespeeld. Het werd nog even spannend. De tweede wedstrijd in Sydney werd gewonnen door NSW dus het kwam aan op de derde wedstrijd in Brisbane. Maar natuurlijk was Queensland oppermachtig in de derde wedstrijd! :-) De eerste 25 minuten van de wedstrijd werd NSW helemaal van het veld gespeeld!

Naast Rugby heb ik inmiddels ook een Aussie Rules wedstrijd gezien (ofwel AFL zoals het hier wordt genoemd). SAP heeft kaartjes voor de Brisbane Lions en ik mocht gebruik maken van deze kaartjes om een wedstrijd te gaan bekijken. Nu moet ik mezelf corrigeren, want ik dacht dat Aussie Rules een vorm van Rugby was, maar dat is zeker niet het geval, het is een stuk minder fysiek dan ik had verwacht (de enige overeenkomst in misschien de vorm van de bal). En ik moet zeggen dat ik een nieuw verworven respect heb gekregen voor de spelers want die gasten staan 4 keer 25 minuten op het veld en rennen non-stop van de ene naar de andere kant van het veld. De Lions hebben de wedstrijd gewonnen dus dat maakte het nog extra gezellig aan de bar na de wedstrijd! En wat ik nog nooit eerder heb gezien bij een sport wedstrijd, na afloop mocht iederen het veld op. Ik snapte al niet waarom iedereen een bal bij zich had. Maar alle kinderen vinden het natuurlijk geweldig om na de wedstrijd nog even op het veld te mogen om zelf een bal rond te gooien!

Ondanks dat het inmiddels al weer ruim een half jaar geleden is na de overstromingen zijn pas recentelijk alle haltes van de 'ferry' weer open en een paar weken terug werd ook Southbank weer geopend. Southbank is een gebied met daarin een zwembad/strand/lagoon, winkeltjes, restaurants en barretjes. Aangezien het toch minimaal een half uurtje rijden is naar het strand vanuit het centrum van Brisbane biedt dit een goed alternatief.

Met Ava en Raquel ook alles goed. Raquel is met ingang van deze week begonnen met 3 dagen in de week te werken. En Ava groeit en ontwikkeld zich rustig verder. In die paar dagen dat ik in singapore was leert ze weer een hele reeks nieuwe woorden. Grappig om te zien hoe ze in een paar dagen tijd weer veranderd.

Groeten en een fijne vakantie voor diegene die nog moeten gaan!

  • 03 Augustus 2011 - 11:33

    Callie:

    Hey Thomas!
    Ziet er allemaal goed uit hoor!
    Die dochter van je groeit echt hard man!
    Goed om te lezen dat alles goed gaat...
    at moet jj elukkig zijn met het weer daar zeg...
    Ik zo een moord doen om ook daar te wonen...
    Vroeger hielp dat, tegenwoordig kom je niet meer binnen als je dat doet ;)
    Groeten aan de ladies!
    xx Callie

  • 03 Augustus 2011 - 12:17

    Claudia:

    Heej Thomas leuk om weer eens wat te lezen over jullie avonturen. Mooie foto's ook zeg! Ben ook helemaal niet jaloers of zo. ;P Nou geniet en groetjes vanuit een regenachtig Valkenswaard. X

  • 08 Augustus 2011 - 09:08

    Christ En Mientje:

    Hallo Thomas Raquel en Ava,
    Fijn om te zien dat het jullie goed gaat.
    Hier gaat het zijn gangetje, maar horen het ook wel van je Vader en Moeder.
    Herman en Lenny hebben een mooi gezond dochtertje gekregen, ze heet Madelon Leonie en is al bijna een half jaar. Mieke en John maken het ook goed hebben volop werk die vervelen zich niet.
    We wensen jullie alle goeds en de hartelijke groeten uit Zijtaart,

    Christ en Mientje Rooijakkers.

  • 08 Augustus 2011 - 18:08

    John & Mieke:

    Ha die Thomas,

    Dan van ons natuurlijk ook nog even een berichtje. Wat een mooie foto's inderdaad en wat een leuk klein meisje hebben jullie. Ze kan je helemaal betoveren met die grote ogen!!! Jammer dat jullie zover weg wonen anders dan kwam ik even babysitten hoor (daar heb ik nog ervaring mee!!!)
    Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin, geniet er van en mochten we ooit in de buurt zijn dan laten we het wel even weten...........

    Groetjes,
    John & Mieke

  • 12 Augustus 2011 - 05:19

    Marijn:

    Hey Thomas,

    Mooi verslag weer, dat zal later een mooi boek worden voor in de boekenkast ;-)
    Succes met je nieuwe 32 liter.

    Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

Recente Reisverslagen:

16 December 2011

1 jaar

16 November 2011

Bezoek

15 September 2011

EKKA, Riverfire, Vaderdag & North Stradbroke Islan

03 Augustus 2011

Southbank

10 Juni 2011

State of Origin
Thomas

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 71628

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 22 April 2007

Singapore

22 December 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: