De eerste keer - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu De eerste keer - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

De eerste keer

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

31 Januari 2011 | Australië, Brisbane

Waar de laatste weken in Nederland vooral in het teken stonden van ‘ de laatste keer’ is het hier natuurlijk meer van ‘ de eerste keer’. Zoals het naar de de kapper gaan, aan de linker/verkeerde kant van de weg rijden, naar het strand gaan ;-) ... ect ect

Inmiddels merken we niet veel meer van de overstromingen. Helaas werken de liften nog steeds niet in het SAP kantoor dus ik mag iedere ochtend 7 verdiepingen met de trap doen. Daarnaast wordt er een extra belasting ingevoerd om de wederopbouw te betalen..... Maar de overstromingen zijn nog niet voorbij of de volgende potentiele ramp staat al weer voor de deur... cyclone Yasi, een cyclone van de zwaartste categorie met nu al een oppervlake ter grote van bijna de hele staat Queensland (zeg maar noord-europa)!! Naar verwachting komt deze donderdag aan land. We zullen zien.

Vorige week mijn eerste reisje gehad naar Melbourne voor de FKOM van SAP (zeg maar soort kick-off voor het nieuwe jaar). Melbourne is een hele andere stad als Brisbane maar zeker zo mooi/leuk. Wij verbleven in een casino resort en het was weer gezellig ;-) Deze week weer naar Melbourne om cursus te geven dus dan heb ik wat meer tijd om de stad te verkennen. Het is echter 39 graden dus weet niet of ik veel rond zal lopen ;-)

Inmiddels ook de eerste feestdag achter de rug: Australia Day! Australia Day staat vooral in het teken van BBQ’ en en naar het strand gaan. Helaas waren de festiviteiten in de stad geannuleerd vanwege de overstromingen en aangezien we nog geen auto hebben zat het strand er ook niet in dus dan maar BBQ’en!! Ook niet verkeerd! Wat kennissen van Raquel op bezoek gehad en het was gezellig.

We hebben de afgelopen twee weken heerlijk zomer weer gehad, iedere dag zo rond de 30 graden en lichtbewolkt (gelukkig, heb je af en toe nog schaduw...). Ik begrijp dat het ‘fris’ is voor de tijd van het jaar maar ik vind het wel prima zo! Dus afgelopen weekend een auto gehuurd en naar het strand geweest. We zijn dit keer naar Noosa gereden, ongeveer 100 km van Brisbane. Er zijn stranden dichterbij maar Noosa wordt aangeraden dus dan maar wat langer in de auto. Ik denk dat de fotos voor zich spreken :-)

Inmiddels mijn skype account weer geactiveerd dus als iemand zin heeft om een keer te Skypen dat hoor ik het wel en spreken we een tijdstip af!

• 31 Januari 2011 - 02:11

Ferry:

Hi Thomas,

Zo te horen en zien heb je de Australische manier van leven al aardig in de vingers. BBQ'en en naar het strand gaan, dat is het eigenlijk wel zo'n beetje :-).

Groeten,

Ferry

• 31 Januari 2011 - 07:29

Callie:

Thomas!
    I envy you!
    Watertandend smacht ik naar een Aussie-BBQ!
    Goon on ya, mate!
    Enjoy!

• 31 Januari 2011 - 09:37

Luuk:

Ik begin ook te watertanden van die BBQ!!! Pff zitten wij hier in de vrieskou!!! Succes kerel!!

Grtz.

• 31 Januari 2011 - 11:28

Paul En Claudia :

Lekker hoor.. verlang ook naar een bbq. Leuk om weer wat te lezen.

Groetjes,
    Claudia

• 31 Januari 2011 - 18:05

Germa V Veghel:

Hoi Thomas en dames,
    wat 'n heerlijke foto's, het ziet erzeer aantrekkelijk uit.
    Ik heb hier inderdaad gehoord dat er een nieuwe cyclone aankomt
    en weer jullie kant op, hopelijk komen jullie er weer zo goed vanaf!!
    dat traplopen thomas is allicht weer ergens goed voor en omdat je nu niet naar de sportschool hoeft, kun je weer leukere dingen doen!!!

Succes weer en groetjes uit Veghel

• 01 Februari 2011 - 12:05

Fam De Leijer:

Hoi familie,

Ik kan je melden dat er in Amstelveen nog geen cycloon of overstroming aan zit te komen. Ook de elfstedentocht is nog maar de vraag ....
    Goed om te horen dat het jullie goed gaat. En ja, beetje jaloers zijn we wel.

Let goed op elkaar, haal flink wat spijkers en hout om de boel te beschermen. We duimen dat het 'over waait'.

Gr.,
    Pim Suzanne, Lotte & nienke

• 01 Februari 2011 - 12:05

Fam De Leijer:

Hoi familie,

Goed om te horen dat het jullie goed gaat. En ja, beetje jaloers zijn we wel.

Gr.,
    Pim Suzanne, Lotte & nienke

• 01 Februari 2011 - 22:47

Peter Dollee:

Hee Thomas,
    Goed te horen dat de overstromingen goed zijn doorstaan. Enja, we zien hier ook dat de oorkaan op komst is. Maar misschien heb je dan voorlopig alles doorstaan.
    Hier in Nederland proberen we nog steeds met het oude project team een etentje te organiseren. Staat nu gepland voor 17 februari. Zal nu wel gaan lukken toch. hahahahaha.
    Ik ben nu wel de langst zittende op het project van NN. Alles zit bij Achmea. Van de week is Jan Paul weggegaan op een testproject bij de NS.
    Moet wel zeggen dat ik de foto's en je verhaaltjes geweldig vindt. Mooi land hoor.

Ga weer horen,

Gr Peter

• 02 Februari 2011 - 19:02

Anne:

Heej Thomas,

ik heb nog regelmatig aan je gedacht, de laatste weken. Een goed begin van jullie grote avontuur is anders.. Eerst die overstromingen en nu die cyclone!! Het klinkt maar akelig. Hopelijk zitten jullie veilig! Heel veel sterkte ermee!
    Hopelijk horen we snel weer wat van je!

Liefs, Anne