Bier, Bradwurst en Paradijs! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Bier, Bradwurst en Paradijs! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Bier, Bradwurst en Paradijs!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

17 Maart 2007 | Thailand, Krabi

Al weer bijna twee weken geleden ben ik even in Nederland geweest. Ik had een weekje testwerkzaamheden in Walldorf, op het hoofdkantoor van SAP gepland. Leuk om weer even twee weekenden in Veghel te zijn en leuk om met mijn collega’s een weekje te testen. Heel leerzaam en ook gezellig. We verbleven in een hotel in Heidelberg, leuke stad met een gezellig centrum. Veel leuke cafés en restaurantjes, de ‘Brauhausen’ zijn zeker de moeite waard om te bezoeken en de bieren te proeven. En natuurlijk niet de Bradwurst met Sauerkraut vergeten!

Na terugkomst in Singapore stond er een korte werkweek te wachten want de vrijdag stond al weer een weekendje weg naar Thailand gepland. Aangezien mijn neef Franc en zijn vrouw Peen een paar maanden terug hier in Singapore op bezoek zijn geweest leek het ons wel leuk om iets af te spreken als hun weer in Thailand zouden zijn. Zo gezegd zo gedaan dus afgelopen weekend hadden we afgesproken in Thailand.

Ik heb in ieder geval weer een stukje paradijs op aarde ontdekt: Krabi. Vrijdagavond zijn we richting Krabi gevlogen met Tiger Airways, een budget airline zoals wij Easyjet en Ryanair kennen. Op het vliegveld in Krabi werden we netjes opgehaald door het hotel. Aangezien het al avond was zijn we in het hotel gebleven en hebben we daar wat gegeten en gedronken. Hotel was prima en een super kamer. Maar goed, dat mag je dan ook wel verwachten van het Sheraton ;-)

Zaterdag vroeg opgestaan want we wilde niets missen van de dag. Eerst heerlijk ontbijt en daarna richting zee en zwembad. Paar uurtjes lekker gerelaxt en gekeken naar de excursies die we konden doen. Franc en Peen zouden zaterdagmiddag aankomen dus we hadden nog even tijd om naar het nabijgelegen plaatsje Ao Nang te gaan. De omgeving is geweldig mooi, veel natuur en over zie je krijtstenen bergen die ook als kleine eilandjes uit de zee rijzen. Ao Nang is een klein plaatsje met veel kleine hotelletjes, restaurants en winkeltjes. We moesten nog even wennen aan de koers maar vergeleken met Singapore was het echt goedkoop allemaal. Heerlijk om weer eens een biertje te drinken voor een euro. Dus even geshopt en geluncht en toen terug richting hotel want Franc en Peen waren gearriveerd.

De rest van de middag lekker aan het zwembad gelegen en genoten van het heerlijke weer. Daarna weer met de taxi richting Ao Nang om uit te gaan eten. Heerlijk gegeten, dat is het voordeel als Peen besteld! ;-) Veel vis op tafel natuurlijk. De rest van de avond hebben Franc en ik nog wat biertjes gedronken in Ao Nang, was gezellig!

Zondag was vooral relaxen. Ik voelde de biertjes van zaterdagavond nog dus ik vond het wel prima. ’s Middags zijn we weer even Ao Nang ingegaan voor wat last-minute shopping en lunch en daarna mochten wij al weer richting Singapore. Franc en Peen bleven nog tot dinsdag… ik ben jalours! ;-)

Ofwel weer een prima weekend achter de rug op een toplocatie. Als het aan mij ligt gaan we binnenkort nog een keer terug!
Dit weekend wordt St Patricks Day gevierd door de Ieren dus dit weekend zullen we vooral te vinden zijn in een van de Irish Pubs hier!

Groeten!!!

• 21 Maart 2007 - 11:14

VVV:

Weer mooi verhaal menneke
    ben ik nu de enigste die reageert? Dat sheriton beach resort lijkt me ook wel wat! tot binnenkort maar weer.
    gr. bruur