Gong Xi Fa Cai! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Gong Xi Fa Cai! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Gong Xi Fa Cai!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

20 Februari 2007 | Singapore, Singapore

Gong Xi Fa Cai!

Ofwel een gelukkig Chinees Nieuwjaar! Het jaar van het varken is aangebroken!

De afgelopen dagen was het dan zover, het Chinese nieuwjaar. Ik was heel benieuwd wat het precies in zou houden en ik keek er al een tijdje naar uit. Al was het maar voor de twee extra vrije dagen! ;-)

Ik had al veel gehoord over Chinees Nieuwjaar: collega’s hadden me al verteld waar ik heen moest gaan en andere waarschuwde me dat er niet te veel te doen zou zijn. Aangezien Chinees nieuwjaar om familie draait en iedereen bij familie op bezoek gaat zou er niet veel te doen zijn. Veel ‘buitenlanders’ in Singapore grijpen het lange weekend aan om een weekend weg te gaan en de meeste winkels en restaurants zijn dicht.

Zaterdag was het Chinese New Years Eve, ofwel oudejaarsavond. We moesten richting China Town want daar zou het allemaal gaan gebeuren. Eerst even lekker uit wezen eten. Oh ja, twee verhaaltjes terug vertelde ik dat ik weer iets nieuws had ontdekt wat heerlijk is: Indisch eten. Ik bedoelde: Indiaas. Het woord ‘Indiaas’ klink alleen zo gek voor mij, klink als: ‘in the ass’ ;-) Maar in ieder geval weer heerlijk Indiaas gegeten en daarna richting China Town. Nou daar was het inderdaad te doen. Wat een drukte! Overal kraampjes en stalletjes en een zee van mensen! Dus ons mee laten voeren met de menigte door de straten van China Town. Gezellig maar soms net iets te druk maar een geslaagd begin van Chinees Nieuwjaar.

De volgende dag was het nieuwjaarsdag en inderdaad zoals mensen hadden voorspeld was er geen kiep op straat. Bijna alles was gesloten. Wel apart om te zien dat alle grote winkelcentra in Orchard Road allemaal gesloten waren. Maar het is hier nu prima weer dus we hebben de rest van de dag lekker aan het zwembad doorgebracht. Ook niks mis mee ;-)

Maandag was de 2e dag van Chinees nieuwjaar en nog steeds lekker vrij. Het was iets bewolkt dus we zijn ‘s middags richting de Botanical Gardens gegaan. Daar was ik nog niet geweest. Super mooi om te zien, voor de ‘Orchid Garden’ was geweldig mooi. ’s Avond wilde we richting de Esplanade want daar zou het vuurwerk zijn. Daar aangekomen bleek er een grote kermis en markt te zijn met allemaal kraampjes met eten. Dus daar lekker gegeten en genoten van het vuurwerk. Weer een geslaagde dag.

Vandaag is het de 3e dag van het Chinese nieuwjaar. Vanmorgen, om 11u, kwamen er traditionele drakendansers bij Fraser suites en daarna was er een lunch. De rest van de dag brengen we aan het zwembad door en vanavond weer richting Esplanade denk ik.

Dus de vieringen rondom Chinees Nieuwjaar zitten er al weer bijna op. Althans voor mij want de komende weekenden is er nog van alles te doen. De kraampjes bij de Esplanade blijven nog tot het einde van Februari en er is ook de komende twee weekenden vuurwerk te zien. Daarnaast is er komend weekend een grote parade door Orchard Road. Maar aangezien ik komende donderdag richting NL vlieg ga ik dat niet mee krijgen.

Misschien tot komend weekend en anders lees je hier binnenkort weer meer!

  • 21 Februari 2007 - 06:25

    Yolanda, Buuf Pa :

    Gelukkig Nieuwjaar! en een goede reis naar NL gewenst. Het is hier niet zo botanical, dus think twice... Groetjes

  • 22 Februari 2007 - 13:09

    Monie:

    hahaha, dat vorige verhaal! lache om te lezen zeg en spannend die boottocht dan zeg op die hoge golven! had m nog niet gelezen, vandaar de late reactie.
    Maar goed, zie dat je weer richting NL komt dit weekend dus zie je misschien snel! Goeie vlucht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Recente Reisverslagen:

08 April 2007

Phuket en Cambodja

30 Maart 2007

Laatste werkdag

17 Maart 2007

Bier, Bradwurst en Paradijs!

20 Februari 2007

Gong Xi Fa Cai!

07 Februari 2007

Bintan
Thomas

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 71570

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 22 April 2007

Singapore

22 December 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: