Australia Day and Hoobastank - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu Australia Day and Hoobastank - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Veghel - WaarBenJij.nu

Australia Day and Hoobastank

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

01 Februari 2007 | Singapore, Singapore

Ik ben al weer een aantal weken terug in Singapore en je hoort me niet klagen. Maar ik merk wel dat het allemaal normaal aan het worden is, het nieuwe is er af. Heb ook niet meer zoveel inspiratie voor mijn verhaaltjes…

Maar om niet in totale radiostilte te vervallen en toch iets te laten horen bij deze weer een nieuw verhaaltje:

Eerst maar weer eens over het werk. Reden dat ik gevraagd ben langer te blijven is om te werken aan de functionele ontwerpen van hetgeen waar we de afgelopen maanden mee bezig zijn geweest. Ik houd me op dit moment bezig met het functionele ontwerp van de factuur. In Singapore krijgen klanten een maandelijkse afrekening en op basis van de lay-out van die factuur ben ik aan het beschrijven hoe men bepaalde informatie uit het systeem haalt. Daarnaast mag ik de functionele ontwerpen schrijven voor een aantal ‘Sales Statistics’ die gemaakt gaan worden in SAP-BW. Ik verveel me dus niet en wat betreft de werktijden is er dus ook niet veel veranderd.

Het is momenteel nog steeds regenseizoen maar het regent een stuk minder dan in december. Wel een paar fikse buien gehad maar ook dagen met heerlijk weer, waar de 30 graden weer ruim gepasseerd wordt. Het regenseizoen duurt nog tot halverwege februari, daarna stukken minder regen en wordt het weer heter... nog heter…

Alle kerstversieringen zijn weggehaald en maken plaats voor nieuwe versieringen: Chinese New Year. Ben benieuwd want het schijnt groots gevierd te worden maar het staat vooral in het teken van ‘familie’. Het valt tegelijk met Carnaval in Nederland en het is hier een Public Holiday, ofwel ik ben de maandag en dinsdag vrij.

Een paar maanden terug was ik helemaal lyrisch over sushi. Inmiddels heb ik weer iets nieuws ontdekt: Indisch…. Heerlijk!!!

Zoals in een eerder verhaal verteld zijn er veel verschillende nationaliteiten in Singapore wat een voordeel met zich mee brengt: de verschillende nationale festiviteiten worden ook gevierd. Afgelopen vrijdag was het de beurt aan de Aussies: Australia Day. Leuk feestje gehad, biertjes en vlees op de ‘Barbi’! Gezellig!

Afgelopen zondag naar een concert van Hoobastank geweest (Jolanda, je leest het goed! ;-) haha). Super locatie voor het concert: Fort Canning Park. Midden in een park met op de achtergrond oud-Engels koloniale gebouwen.

Komend weekend een weekendje naar Bintan in Indonesië en lekker op het strand liggen. Jaja ik vermaak me hier wel!

Tot de volgende keer!

  • 06 Februari 2007 - 10:11

    Vincent:

    Ola!
    Ziet er wederom leuk uit!
    nou iig tot de 23ste.
    gr.v.

  • 06 Februari 2007 - 11:18

    Paulus :

    jij vermaakt je wel, daar hoef ik me geen zorgen om te maken ....

    have fun !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

Recente Reisverslagen:

08 April 2007

Phuket en Cambodja

30 Maart 2007

Laatste werkdag

17 Maart 2007

Bier, Bradwurst en Paradijs!

20 Februari 2007

Gong Xi Fa Cai!

07 Februari 2007

Bintan
Thomas

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 71575

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2006 - 22 April 2007

Singapore

22 December 2010 - 30 November -0001

Australie

Landen bezocht: